Друге послання до Коринф’ян: розділи 3-9

2 Коринф’ян 3

3:2 Людський лист

Розділи 3-5 є одним з найбільших уривків Біблії, що стосуються професійного служіння, – мається на увазі представлення Христа на землі. Відповідаючи на випади, Павло захищає свій “стиль” служіння. Він міркує про зв’язок служіння і благодаті Божої, яка використовує “глиняні сосуди” (4:7), щоб творити Свої діяння. Проте головним свідоцтвом ефективності, пише Павло, є змінене життя. У цьому сенсі, Послання до Коринф’ян є кращими настановними посланнями, оскільки на перше місце для коринф’ян Павло поставив Благу Звістку.

2 Коринф’ян 4

Обпалена земля

У момент зневіри Павло знаходить втіху в образі кухонного посуду

4:7Але скарб цей ми носимо в глиняних сосудах, щоб велич сили була Божою, а не нашою“.

Хоча Павло мав непохитну віру в життя після смерті (див. 1 Кор. 15), він готувався до цього життя, не сидячи цілий день в очікуванні, коли воно наступить. Павло працював як ніхто інший, і мета його була така: “І тому ревно стараємось, чи то входячи, чи виходячи, бути Йому угодними” (5:9). Він бажає творити Божу волю на землі, так само як вона твориться на небі.

У той же час надії Павла на майбутнє допомагали йому зберегти бадьорість духу, коли життєві знегоди спокушали його занепасти духом. Він пише це послання, коли інтенсивна боротьба з Коринфською церквою досягла максиму. В результаті, це послання виявляє нам апостола в найважчий і найуразливіший момент. Він переніс такі біди, що не сподівався “залишитися живим” (1:8).

Як картонна коробка

Для вираження свого внутрішнього стану Павло, у властивому йому стилі, використовує образ глиняних сосудів, в яких “ми носимо цей скарб”. У його дні глиняні сосуди були так само поширені і доступні, як у наш час – картонні коробки. Ми не станемо зберігати щось цінне в сосуді, що, по суті, складається з обпаленої землі.

Проте Павло визнає, що Бог обрав довірити “скарб” Благої Звістки звичайним людям, таким, як він сам, які нагадують крихкі глиняні сосуди. У цьому сенсі Павло, якому дошкуляли знегоди, відчуває себе таким же недовговічним, як один із цих сосудів.

Дивним є те, що безсмертний Бог продовжує обирати людей як Своїх представників. “І хто здатний до цього?” – дивується Павло (2:16). Він приймає рішення привертати увагу до скарбу в Богу, а не в собі.

2 Коринф’ян 5

5:1 Тіло чи хатина

У цьому посланні Павло часто посилається на своє слабе і виснажене тіло. Проте в цьому уривку він розглядає минуле життя на землі як прагнення до майбутнього життя, коли, – як він пише, – ми отримаємо нові, “нерукотворні” тіла. Контраст між “хатиною” і “житлом на небесах” демонструє скороминущий характер тіла в цьому житті порівняно з тим, що буде.

2 Коринф’ян 6

6:14 Незручна упряжка

Упряжне ярмо є виструганим дерев’яним брусом, що кладеться на шиї двох тварин, які тягнуть плуга чи воза. Спробуйте запрягти разом жвавого теляти і величного неквапливого бика – не уникнути проблем. Павло, мабуть, мав на увазі лжевчителів, які часто збивали з пантелику коринф’ян, проте його мудрий підхід можна застосувати і до багатьох інших аспектів стосунків між віруючими і невіруючими.

2 Коринф’ян 7

7:11 Результати смутку

Коли Павло писав про смуток, він мав на увазі не просто сам біль, але якості, який він розвиває в тих, хто має віру. У даному випадку він перераховує душевні страждання, які зазнавали коринф’яни через його листа. Хоча смуток був сильним, він породив щось більш значуще – докорінний перегляд цінностей.

2 Коринф’ян 9

9:6 Нагороди за доброзичливий дар

При зборі пожертв для бідних людей Павло звертається, в основному, до почуття відповідальності коринф’ян у справі допомоги тим, хто має потребу. Проте в цьому уривку він підкреслює супутні наслідки щедрості. Дар, по суті, збагачує і приносить вигоду тому, хто дає, зауважує він. Дар також може служити як акт поклоніння Богові і надихати інших людей на віру і вдячність.

Не забувайте бідних

Лист від самого Павла про збір пожертв

9:7Кожен приділяй з ласки серця, не з гіркотою і не з примусом, бо хто дає доброзичливо, того любить Бог“.

Щодня в мільйонах поштових скриньок по всіх Сполучених Штатах упереміш з каталогами, журналами і рекламними листівками від магазинів роздрібної торгівлі з’являються листи з штампом “некомерційне”. Збір пожертв поштою має широке поширення в юдеїв, католиків, протестантів і маси добродійних організацій.

Апостол Павло, звичайно, не планував добродійну акцію із зверненням до мільйонів адресатів – поштова служба імперії і вартість папірусів робили таку ідею нездійсненною. Проте 2 Коринф’ян дійсно містить пряме звернення про пожертви (розділи 8-9). Християни з євреїв в околицях Єрусалиму, як було відомо, знаходилися на межі голодної смерті. Павло використовував це лихо як слушну нагоду для християн з язичників виявити співчуття і продемонструвати духовну єдність із християнами-євреями.

Здійснення на ділі того, що він проповідував

У цих двох розділах Павло дає основи філософії християнської доброчинності. При цьому за зразок він бере Ісуса Христа. Він пояснює мету дару і описує правильне розуміння з боку тих, хто дає. Він навіть чинить певний тиск, наводячи як приклад християн, які були менш забезпеченими, ніж коринф’яни (8:1-6; 9:1-5).

Цей короткий уривок про добродійність демонструє глобальну заклопотаність Павла. Знаходячись ще в процесі відновлення від отриманих душевних травм, він погодився очолити основну експедицію зі збору коштів на користь тих, хто потребував їх в Єрусалимі. Пізніше, у процесі роботи над цим проектом, він зробив починок щоб написати глибоке за своїм богословським змістом Послання до Римлян (Рим. 15:25-26). Ученість Павла не ослабила його практичну християнську любов. Його турбота про душі не витіснила турботу про голодні тіла.

Попередній запис

Друге послання до Коринф’ян: розділи 1-2

Книга радості і печалі Чому Павло не радіє перемозі? 1:9 "Але самі в собі мали вирок до смерти для того, ... Читати далі

Наступний запис

Друге послання до Коринф'ян: розділи 10-13

2 Коринф’ян 10 10:7-18 Зовнішність або зміст? У Павла були проблеми із зором, і недруги користувалися цим, коли висміювали його ... Читати далі