2 жовтня – Неочікувані прибічники

Еверет Куп (1916-2013)

Одного разу я узяв інтерв’ю в лікаря Еверета Купа, який на той момент займав пост головного лікаря служби охорони здоров’я США. У нього була бездоганна репутація євангельського християнина, і саме він у співдружності з Френсісом Шефером, допоміг мобілізувати консервативне християнське співтовариство на участь у політичних баталіях з проблеми абортів.

У своїй ролі «лікаря нації» Куп відвідував хворих на СНІД. Бачачи їх висохлі, виснажені, вкриті багровими виразками тіла, він почав перейматися до них глибоким співчуттям як лікар і християнин. Одного разу він дав обітницю піклуватися про слабких і безправних, а слабкішої і безправнішої групи, ніж хворі на СНІД, у США просто не існувало.

Упродовж декількох тижнів Куп виступав із зверненнями до релігійних організацій, включаючи церкву Джері Фалуела, Конвенцію релігійних телерадіокомпаній і консервативні групи серед юдеїв і католиків. У цих зверненнях Куп, одягнений в уніформу служби охорони здоров’я, запевняв у необхідності стриманого життя і захисту моногамного шлюбу, проте на завершення додавав: «Я – головлікар служби охорони здоров’я людей гетеросексуальних і гомосексуальних, молодих і літніх, моральних і аморальних». Також він нагадував побратимам-християнам: «Ви можете ненавидіти гріх, але зобов’язані любити грішника».

Куп завжди виражав своє особисте категоричне неприйняття сексуальної розбещеності, незмінно використовуючи слово «содомія» стосовно гомосексуальних зв’язків, проте як головлікар служби охорони здоров’я він відстоював інтереси гомосексуалістів і піклувався про них. Одного разу, звертаючись до 12-тисячних зборів геїв у Бостоні, Куп не повірив своїм вухам, коли натовп почав скандувати: «Куп! Куп! Куп!» «Незважаючи на мої різкі висловлювання про їх спосіб життя, я відчував з їх боку неймовірну підтримку, – сказав він мені. – Гадаю, причина в тому, що я публічно заявив: «Я головлікар служби охорони здоров’я усієї цієї країни, і я служитиму людям, якими б вони не були». Крім того, я просив людей бути жалісливішими до них, а також про добровольців, які могли б потурбуватися про них».

Куп ніколи не йшов на компроміс зі своїми переконаннями. Він і до цього дня усе так само рішуче використовує емоційне слово «содомія», проте жоден євангельський християнин не сприймається гомосексуалістами краще, ніж він.

З книги «Що дивного в благодаті?»

Попередній запис

1 жовтня – Божа присутність

На кожній зустрічі в поїздці по ПАР в 2006 році я розповідав історію Джоани, що з'єднала благодать і примирення. Коли ... Читати далі

Наступний запис

3 жовтня – Зловживання благодаттю

Можливості «зловживання благодаттю» я усвідомив з усією гостротою, сидячи одного разу пізно увечері в ресторані і слухаючи, як мій приятель ... Читати далі