Об’явлення: розділ 14

1 І я глянув, і ось Агнець стоїть на Сіонській горі, а з Ним сто сорок чотири тисячі, що мають Ім’я Його й Ім’я Отця Його, написане на своїх чолах. 2 І почув я голос із неба, немов шум великої води, і немов гук міцного грому. І почув я голос гуслярів, що грали на гуслах своїх, 3 і співали, як пісню нову перед престолом і перед чотирьома тваринами й старцями. І ніхто не міг навчитися пісні, окрім цих ста сорока чотирьох тисяч, викуплених від землі. 4 Це ті, хто не осквернився з жінками, бо чисті вони. Вони йдуть за Агнцем, куди Він іде. Вони викуплені від людей, первістки Богові й Агнцеві, 5 не знайшлося бо підступу в їхніх устах, бо вони непорочні! 6 І побачив я іншого Ангола, що летів серед неба, і мав благовістити вічну Євангелію мешканцям землі, і кожному людові, і племені, і язику, і народові. 7 І він говорив гучним голосом: Побійтеся Бога та славу віддайте Йому, бо настала година суду Його, і вклоніться Тому, Хто створив небо, і землю, і море, і водні джерела! 8 А інший, другий Ангол летів слідом і казав: Упав, упав Вавилон, город великий, бо лютим вином розпусти своєї він напоїв усі народи! 9 А інший, третій Ангол летів услід за ним, гучним голосом кажучи: Коли хто вклоняється звірині та образу її, і приймає знамено на чолі своїм чи на руці своїй, 10 то той питиме з вина Божого гніву, вина незмішаного в чаші гніву Його, і буде мучений в огні й сірці перед Анголами святими та перед Агнцем.

14:1 Сіонській горі: небесна вершина, вінцем якої є небесний Єрусалим (21:2). Земний Сіон, де історичне місто Єрусалим уперше постало як Ізраїльське поселення (2Сам. 5:7), служить видимою моделлю цієї небесної височини (Гал. 4:26; Євр. 12:22). • Сіон набирає значної ваги в СЗ як осередок найбільш яскравих сподівань Ізраїлю на майбутнє. Це прославлене місто та гора, де викуплені будуть зібрані для Господа (Іс. 4:2-6; Йоіл 3:17; Овд. 21; Мих. 4:1-7). Іванове видіння залишку тих, у кому немає «підступу» (Об. 14:5), безпосередньо пов’язане з цією традицією (Соф. 3:11-13); сто сорок чотири тисячі: вірні Ізраїлю з печатками на їхніх чолах (див. примітку до Об. 7:4); Ім’я Його… Ім’я Отця: на противагу числовому імені звіра, витаврованому на чолах грішників (13:16-17).

14:2 гуслах: традиційний супровід літургійної пісні (Пс. 33:2).

14:3 пісню нову: пісня хвали, яка відзначає спасіння Боже (див. примітку до Об. 5:9).

14:4 чисті вони: вірогідно, тут присутні два рівні значення. (1) Це зібрання складається з чоловіків, які прийняли целібат і ніколи своїми тілами не були з жінками; (2) до зібрання входять святі чоловіки, чиї душі ніколи не були осквернені нечистотами міста-блудниці (17:1-6; 18:3).

14:6 іншого Ангола, що летів серед неба: семеро ангелів уже були описані в гл. 8-10. Перший, який летить серединою неба, з’являється в 8:13 як орел; вічну Євангелію: заклик до страху та поклоніння перед єдиним правдивим Богом, Творцем усього (14:7). Він звернений до прибічників звірини покинути своїх ідолів, перш ніж спаде кара (14:18).

14:8 Вавилон: стародавнє місто та наддержава Месопотамії, збудована вздовж ріки Ефрат. Місто було відоме своїм моральним занепадом та згадується в Писанні як богохульна сила, яка знищила Єрусалим у шостому столітті до Р.Х. (див. статтю «Ким є Вавилон?»). • Проголошення падіння Вавилону взяте з Іс. 21:9 і Єр. 51:7-8 та передбачає видіння в Об. 18:1-24. Як і в цих віщуваннях, ангел говорить про те, що ще має статися (пророцтво), так, ніби воно вже відбулося (історія минулого).

14:10 чаші гніву Його: грішники будуть змушені випити Божий гнів, як гірке вино з чаші (Пс. 75:8; Іс. 51:17; Єр. 25:15); огні й сірці: попередній погляд на озеро вогню та сірки, яке горить вічно (20:10). • Осудження безбожників викликає спогади про знищення вогнем Содому й Гоморри (Бут. 19:24; Пс. 11:6).

11 А дим їхніх мук підійматиметься вічні віки. І не мають спокою день і ніч усі ті, хто вклоняється звірині та образу її, і приймає знамено ймення його. 12 Тут терпеливість святих, що додержують заповіді Божі та Ісусову віру! 13 І почув я голос із неба, що до мене казав: Напиши: Блаженні ті мертві, хто з цього часу вмирає в Господі! Так, каже Дух, вони від праць своїх заспокояться, бо їхні діла йдуть за ними слідом. 14 І я глянув, і ото біла хмара, а на хмарі сидить подібний до Людського Сина. Він мав на своїй голові золотого вінця, а в руці його гострий серп. 15 І інший Ангол вийшов із храму, і гучним голосом кликнув до того, хто на хмарі сидів: Пошли серпа свого й жни, бо настала година пожати, дозріло бо жниво землі! 16 І той, хто на хмарі сидів, скинув додолу серпа свого, і земля була вижата. 17 І інший Ангол вийшов із храму, що на небі, і він мав гострого серпа. 18 І інший Ангол, що мав владу над огнем, вийшов від жертівника. І він гучним голосом кликнув до того, що мав гострого серпа, говорячи: Пошли свого гострого серпа, і позбирай грона земної виноградини, бо грона її вже доспіли. 19 І Ангол кинув додолу серпа свого, і зібрав виноград на землі, і вкинув в велике чавило Божого гніву. 20 І потовчене було чавило за містом, і потекла кров із чавила аж до кінських вуздечок, на тисячу шістсот стадій…

14:11 не мають спокою: на противагу праведним, які вмирають у Христі (14:13).

14:13 Блаженні ті мертві: друге зі семи благословень у книзі Об’явлення (див. примітку до Об. 1:3).

14:14-20 Суд над праведними та грішниками описано у вигляді великих жнив. Святі зібрані, як снопи пшениці, що повинні зберігатися в сховищі (14:16; Ів. 4:35-38), натомість грішників вилучають, як грона винограду з виноградника, щоб їх було вкинено у велике чавило й потовчене (14:19). • У пророків зустрічаються подібні сцени божественного суду (Іс. 63:1-6; Єр. 51:33; Пл. Єр. 1:15; Йоіл 3:13).

14:14 Людського Сина: Ісус Христос, описаний як царська постать із Дан. 7:13 (див. примітку до Об. 1:7).

14:19 велике чавило: кам’яний жолоб, який використовувався для того, щоб у ньому топтати або іншим чином вичавлювати сік із винограду.

14:20 містом: названим «Вавилоном» (14:8); тисячу шістсот стадій: приблизно 300 кілометрів. Дехто розуміє це так, що Божий суд пошириться на всю ізраїльську землю, відстань із півночі на південь якої складає саме стільки. Інші читають це число як символ завершеності (40 х 40 стадій) та передбачення всесвітнього суду. У будь-якому випадку жахлива кількість крові свідчить про суворість Божого гніву на тих, хто зневажає Його.

Попередній запис

Об’явлення: розділ 13

1 І я бачив звірину, що виходила з моря, яка мала десять рогів та сім голів, а на рогах її ... Читати далі

Наступний запис

Об’явлення: розділ 15

1 І бачив я інше знамено на небі, велике та дивне, сім Анголів, що сім кар вони мали, бо ними ... Читати далі