День 2: Серйозні помилки

Багато людей припускаються однієї помилки: вони намагаються зрозуміти дію і силу Святого Духа, раніше не прийшовши до Нього як до Особи.

Важливо, щоб ми визначили для себе серцем і розумом, чи віримо ми в те, що Дух Святий – це божественна Особа, Той, Хто безмежно святий, безмежно мудрий, безмежно могутній і при цьому напрочуд ніжний, чутливий і жалісливий. Чи віримо ми, що Він є Той, Хто гідний прийняти наші поклоніння, ніжність, віру, любов, присвячення і повне підпорядкування? Чи ми думаємо, що Дух Святий – це просто вплив, що походить від Бога, певна божественна містична сила, яка не відрізняється, за нашим уявленням, ні від «духу великодушності», ні від «духу конкуренції»?

Останній погляд низький, грубий і навіть релігійний. Якщо ми так вважаємо, то ми стаємо легко схильними до духовної зарозумілості і гордості, у результаті ми лише ходитимемо, високо задерши ніс, немов належимо до певної вищої християнської касти.

Проте якщо ми бачимо Його безмежним у Своїй величі, славі, пишності, мудрості, знанні і святості і віримо, що Він, як Особа, одностайний з Отцем і Сином, і має панувати в нашому житті і зробити з нього щось добре, тоді ми впадемо на обличчя своє у святому благоговінні.

Той, для кого Дух Божий – вплив і верховна влада, постійно говоритиме: «Я хочу більше Духа». А той, для кого Він дивовижна Особа, скаже: «Як я можу більше віддавати себе Йому?»

Як ми сприймаємо Його

Одна з причин, через яку багато хто сприймає Духа Божого, швидше, як простий вплив, ніж Особу, у тому, що саме так про Нього часто говорять. Ви колись чули, як про Духа Святого говорять як про «щось»? Я перебуває в служінні вже більше тридцяти років; якби я отримував один долар щоразу, коли чую згадку про Духа Святого як про «щось», я був би дуже багатою людиною. На жаль, багато хто з нас упускає повноту присутності Духа через те, що ми відмовляємося шанувати Його як Особу. Дух Божий не проявлятиметься там, де Його не шанують (див. Мф. 13:54-58; Пс. 88:8).

Хочу зауважити, що називаючи Духа Святого «Особою», я не називаю Його людиною. Я просто хочу сказати, що Він має риси, з яких складається характер. Дух Святий – це Божество, а не людина. Але ми повинні пам’ятати, що люди були створені за образом Божим. Отже, Він не такий як ми, швидше це ми як Він.

Як Церква, ми вирішили для себе, що дивитимемося на Нього як на «святий предмет», замість того щоб сприймати Його як Найсвятішого. Він бажає бути нашим найближчим другом, а ми обмежуємо Його участь у своєму житті. Сумно, що за своєю недбалістю ми відкинули з усіх доступних нам стосунків саме ті, які найбільше приносять задоволення.

Давайте подивимося декілька місць Писання, що ідеально ілюструють особу Святого Духа:

  • Він має розум (див. Рим. 8:27).
  • Він має волю (див. 1Кор. 12:11).
  • Він має емоції, такі як любов і радість (див. Рим. 15:30; Гал. 5:22).
  • Він утішає (див. Діян. 9:31).
  • Він говорить (див. Євр. 3:7); більше того, Він ясно говорить (див. 1Тим. 4:1).
  • Він учить (див. 1Кор. 2:13).
  • Він може бути засмучений (див. Еф. 4:30).
  • Він може бути ображений (див. Євр. 10:29).
  • Він може зустрічати опір (див. Діян. 7:51).
  • Він може чути брехню на Свою адресу (див. Діян. 5:1-11).

Якщо усі ці риси настільки очевидні в Писанні, ми повинні поставити собі питання, чому Духа Святого так неправильно розуміють?

Голуб

Багато людей, думаючи про Святого Духа, уявляють собі голуба. Чому на думку спадає передусім ця асоціація? Чи проявлявся колись Дух Святий у вигляді голуба? Відповідь: тверде ні. У всіх чотирьох Євангеліях ми читаємо, що Дух Божий зійшов на Ісуса як голуб (див. Мф. 3:16; Мк. 1:10; Лк. 3:22; Ін. 1:32). Але чи не так, ми самі часто описуємо когось, вживаючи слова «як» або «немов», наприклад, «вона швидка як вітер», «він сильний як лев»? Якщо я кажу, що мій син сильний, як лев, хіба це робить його чотириногою твариною? Звісно, ні! Так само, сказати, що Дух зійшов, як голуб, не означає сказати, що Він голуб.

Хтось скаже: «Так, але Джоне, Він представлений у вигляді світильників перед престолом Божим» (див. Одкр. 4:5). Так, це правда, але Біблія також каже: «І я поглянув, і ось, посеред престолу і чотирьох тварин і посеред старців стояв Агнець, ніби заколений…» (Одкр. 5:6). Цей опис Ісуса, даний Іоанном. Ми з вами знаємо, що Ісус точно не чотиринога тварина. Так само Дух Святий – це не містичний вогонь, що горить перед престолом Божим.

Отже, Хто ж Святий Дух?

Біблія дуже чітко каже, що Святий Дух – це третя Особа Божества. У книзі Буття (1:26) написане: «Створімо людину за образом Нашим [і] за подобою Нашою». Зверніть увагу, що Бог не сказав «Створю людину». Для сцени творіння потрібно було три різних Актора, що виконують три різні ролі, – Бог у трьох іпостасях: Отець, Син і Святий Дух.

Подивимося, як у книзі Діянь (10:38) описується чітке розмежування між Отцем, Сином і Святим Духом: «Бог Духом Святим і силою помазав Ісуса з Hазарета, і Він ходив, творив добро і зціляв усіх, поневолених дияволом, тому що Бог був з Ним».

У цьому вірші ми бачимо Отця, Який помазує Ісуса Святим Духом, – три окремі Особи, Які працюють разом заради однієї спільної мети.

Розглянемо ще один приклад: «Охрестившись, Ісус вийшов зразу ж з води, – і ось розкрилися Йому небеса, і побачив Іоан Духа Божого, Який сходив, мов голуб, і спускався на Нього. І ось голос лунає з неба, який говорить: Це є Син Мій Улюблений, в Ньому Моє благовоління» (Мф. 3:16,17).

У цьому звіті про хрещення Ісуса ви бачите, що знову члени Божества проявляються як три помітні Особи. Спочатку Ісус хреститься в Іоанна, потім Дух Божий сходить на Нього, і, нарешті, Бог Отець оголошує з небес: «Це є Син Мій Улюблений, в Ньому Моє благовоління». Знову усі три іпостасі працюють разом заради однієї і тієї ж мети.

Дозвольте мені запропонувати вам основний приклад, який допоможе проілюструвати цю істину. Вода (формула Н2О) може проявлятися в трьох різних формах. Температура визначає, яку форму прийме формула Н2О: тверду, рідку чи газоподібну. Субстанція води – її молекулярна структура – не змінюється ні на йоту, але її вираження буде змінюватися залежно від довкілля (температури). Таким самим чином основний компонентний склад Бога не змінюється. Коли ви бачите Сина, ви бачите Отця, і Дух був посланий, щоб явити нам Сина (див. Ін. 17:21; Еф. 1:17,18). Бог єдиний у меті, але Він має три різні іпостасі (Особи), що виконують унікальні функції. Попри те, що є три Особи, Бог тільки один. У Книзі Второзаконня (6:4) написане: «Слухай, Ізраїлю: Господь, Бог наш, Господь єдиний є». У Посланні до Римлян (3:30) написано: «Лише один Бог, котрий виправдовує». У Посланні Якова (2:19) сказано те ж саме: «Ти віруєш, що Бог єдиний: добре робиш». Ця істина буде наріжним каменем усієї частини книги, що залишилася: є три окремі божественні Особи, але тільки один Бог.

Попередній запис

День 1: Хто є Святий Дух?

«Утішитель, Якого Я пошлю вам від Отця, Дух істини, Який від Отця виходить, Він буде свідчити про Мене» Ін. 14:26. ... Читати далі

Наступний запис

День 3: Перша Особа

Дух Святий – це перша іпостась Трійці, яка з’являється в Біблії. У книзі Буття в першому розділі сказано: «На початку ... Читати далі