Неемія і сам по собі був вражаючим лідером, але в парі з Ездрою він став абсолютно нестримним. Ці двоє були ідеальною командою. Неемія, заручившись підтримкою впливових політиків, надихав інших своїм практичним стилем керівництва і безстрашним оптимізмом. У той же час, Ездра керував більше завдяки моральній силі, ніж непересічністю особистості. Він міг простежити своє священицьке походження аж до брата Мойсея, Аарона, і був особливо рішуче налаштований відновити порядок у своєму служінні.
Прибувши декількома роками раніше в Єрусалим, Ездра був приголомшений духовною апатією євреїв. Він почав рвати на собі волосся і, впавши на землю, оголосив піст покаяння. Ця небачена сцена розкаяння настільки уразила поселенців-євреїв, що вони всі погодилися покаятися і змінити свою поведінку.
Події, описані в Неемії 8, відбуваються після того, як Неемія впорався з непростим завданням відновлення стін Єрусалиму. Євреї, нарешті виявившись у безпеці від своїх ворогів, зібралися разом у надії знову набути почуття національної самосвідомості. Будучи духовним лідером, Ездра звернувся до величезного натовпу. Піднявшись на щойно зведений поміст, він почав читати записи майже тисячолітньої давнини: сувій, що містить первинний заповіт ізраїльтян з Богом.
Поки Ездра читав, у натовпі став поширюватися усе наростаючий звук ридань. Причину цього плачу Біблія не пояснює. Можливо, люди відчували провину за свою довгу історію порушення заповіту з Богом або ж ностальгію за благодатними днями, коли Ізраїль був повністю незалежним. Якою б не була причина, плакати було не час. Неемія і Ездра розпорядилися готуватися до грандіозного святкування. Бог бажав радості, а не печалі. Його обраний народ відновлювався, і це було так само безперечно, як і відновлені кам’яні мури Єрусалиму.
Центральний персонаж цього розділу – людина на дерев’яному помості, що читає з сувою, – став символом своєї нації. Євреї перетворювалися на «народ Книги». Вони не повернули собі територію і велич, які колись мали, але вони ніколи не забудуть урок Ездри. Він став прототипом нового національного лідера: книжника, людини, що вивчає Писання.
З книги «Знайомство з Біблією»