Тамара – підпільне материнство

Юда і Тамара, Орас Верне

Історія Тамари, як і більшість біблійних розповідей, містить усі елементи великої драми. Вона заплутана і сповнена інтриги. Тамара одружена з Ером, старшим сином Юди. Але він помирає до того, як Тамара завагітніла. Тоді Юда каже своєму другому синові Онану, що він з Тамарою повинен привести потомство брата свого. Це означає, що він буде жити з вдовою брата, а діти, яких вона народжує, вважатимуться дітьми брата. Знову ж таки, мова йде про спадкове право, яке особливим чином надається синам первісткам.

Онан погоджується, але: «А Онан знав, що не його буде насіння те. І сталося, коли він сходився з жінкою брата свого, то марнував насіння на землю, аби не дати його своєму братові» (Бут. 38:9). Це робиться навмисно, оскільки він не хоче дати потомство померлому братові. Це було вагомою причиною, тому що в спадкоємстві віддавали перевагу дітям старшого сина. Але Онан також помирає, не запліднивши Тамару. Біблія говорить: «І було зле в очах Господа те, що він чинив, і вбив Він також його» (Бут. 38:10). Очевидно, смерть не є покаранням за такий вчинок. Невдоволення Бога в біблійному оповіданні фокусується на запобіганні нащадків.

Тепер Юда відсилає свою невістку назад до дому батька. Але він обіцяє, що коли його молодший і останній син Шела виросте, він подбає про потомство її покійного чоловіка. Тамарі доводиться переживати всі наступні роки, доки Шела виросте і не візьме її за жінку. Вона почувається покинутою і приниженою. Чи захоче Юда віддати її синові, оскільки двоє інших померли після того, як вона була з ними? Юда боїться смерті цього сина, маючи на увазі зв’язок з Тамарою.

Тамара перебуває в надзвичайно проблемній ситуації. Вона повинна завагітніти до тих пір, поки ще зможе, через свій вік. В її дні материнство було визначальним символом статусу жінки. Спадщина родини мала бути передана наступному поколінню. Померти без дітей вважалося прокляттям.

Тамара не залишається жертвою, якою вона стала через попередні умови життя. Вона відмовляється від ролі жертви і діє. Тамара з хитрістю робить надзвичайно сміливий вчинок. Коли вона чує, що її тесть прямує до Тімни, щоб стригти овець, скидає з себе вдовичу одежу і вдягається як повія. Юда проходить через відповідні ворота, Тамара прикриває своє обличчя і він не впізнає її і, просить дозволу зайти до неї. Це сказано дуже буквально, очевидно, нічого особливого. Тамара повинна отримати козеня в якості оплати, а вона попросила печатку, мотузку та палицю Юди як завдаток. Коли пізніше Юда посилає свого слугу, щоб він повернув ці три особисті речі і доставив козеня, то той не знаходить повії.

Тамара насправді завагітніла. Якою вона була щасливою! Але люди розуміють, що вона вагітна і починають шепотіти і говорити про неї. Яким огидним видається життя, коли знаєш, що всі говорять про тебе за спиною…

Коли Юда через місяці повертається додому, люди кажуть йому, що його невістка зблудила. Він хоче її судити і вбити, тому хоче публічно спалити. Тесть почуває себе приниженим, що його вдова-невістка була з іншим чоловіком. Справді патріархальні стосунки. Але Тамара стає перед ним і передає йому печатку, мотузку та палицю. Юда усвідомлює те, що сталося. Він не судить Тамари оскільки винен у тому, що не дав їй молодшого сина, як було обіцяно, для збереження потомства. Однак, щасливого кінця в пари немає, – «вже більше не знав він її», – йдеться в Біблії. Але є щасливий кінець для Тамари як матері. Вона народжує близнюків, називає їх Перец і Зерах. Завдяки своїм синам вона домоглася статусу материнства в стародавньому Ізраїлі. Її діти могли перейняти спадщину її першого чоловіка.

Тамара багато і серйозно ризикує, щоб стати мамою! Але вона також багато переживає, коли йдеться про ранню смерть чоловіка. Ми не знаємо, як вона ставилася до нього, у цих укладених шлюбах рідко йшлося про кохання. Але шлюб означав для неї безпечне майбутнє. Будучи бездітною вдовою, вона перебуває в дуже важкому соціальному та економічному становищі. Принизливо бути з Онаном і знати, що він не хоче дітей. Онан робить те, що просить його батько, але при цьому обманює його. Це також означає, що домовленість, на яку зважилася Тамара, стає неактуальною. Розчарована, зболена повертається до батьківського дому, що також є приниженням. Там вона чекає повідомлення від Юди. Вона чекає і переживає, що минають літа і час, коли вона вже не зможе народити.

Навіть сьогодні жінка може бути стурбованою, якщо хотіла б народити дитину, але не може знайти партнера, який хотів би стати батьком та разом виховати дитину. І тоді їй потрібно свідомо боротися з нездійсненим бажанням мати дітей, оскільки існують різні спеціальні методи.

Тамара видається надзвичайно рішучою жінкою. Потрібна неймовірна сміливість та певна зухвалість, щоб сидіти у воротах як повія. Вона, мабуть, сиділа там до того, як прийшов Юда і приваблювала інші погляди, які повинна була відкинути, а потім, у потрібний момент, привернути увагу Юди, приховуючи своє обличчя. Сміливе рішення! І добре спланований вчинок! Тамара знає, що якщо вона завагітніє поза шлюбом, її життю загрожує небезпека, навіть смерть. Тому далекоглядним є те, що Тамара ще й захистить себе від наклепу і звинувачення. Я уявляю її, як вона зустрічається з Юдою з високо піднятою головою. Відповідно до правової ситуації на той час, вини не було. Юда визнає це і соромиться себе. Тамара стала щасливою через дітей. Але звичайно сумно теж залишатися без партнера. Вона досягла свого статусу після довгої дороги шляхом чіткого планування та хитрості. Вона є мамою двох синів. Вона виконала своє завдання в свій час і в суспільстві – потурбувалася про потомство, навіть якщо майже пригодницьким способом.

Попередній запис

Сара – мати викраденої дитини

Авраам і Сара, Ларс Юстинен До жінок, що пізно народжували, належить у Біблії Сара, яка постаріла ... Читати далі

Наступний запис

Дочка фараона – прийомна мати

Мойсей врятований з води, Андреа Челесті Ми не знаємо її імені. Вона – дочка «фараона». Часто ... Читати далі