Прелюдія до «Пізнього дощу»

У попередній частині ми говорили з вами про безмірну силу, яка вивільняється через піст і молитву, які здійснюються з правильними мотивами і в узгодженні з принципами Писання. Вивільнена таким чином сила може змінити не лише окремих людей або сім’ї, але цілі міста і суспільства. Я навів цьому два історичні Біблійні приклади: піст міста Ніневії за часів пророка Йони; і піст євреїв у Персидській імперії за часів Естері. У кожному з цих випадків курс історії був повністю і рішуче змінений, коли група людей упокорювала себе перед Богом у молитві і посту.

Проте, ми не повинні розглядати такого роду історичні свідоцтва прояву сили Божої, як те, що відноситься до справ давно минулих днів. Я вірю, що ми і сьогодні можемо за допомогою тих же самих засобів молитви і посту викликати Боже втручання в хід історії, не менш могутньо і драматично, ніж це було тоді, коли писалася Біблія. Вірю, що для цього існує як крайня необхідність, так і славна можливість. Я дійсно вірю, що Бог чекає від нас того, що ми робитимемо це.

Щоб зрозуміти, чого Бог сьогодні чекає від нас, давайте звернемося до Книги пророка Йоіла. Там пророк дає нам короткий, але місткий огляд Божих цілей для Його народу в ці останні дні. Йоіл починає з опису сцени повного розорення і лиха. Давайте прочитаємо лише декілька віршів з першого розділу. Слухаючи ці слова, я гадаю, ви погодитеся з тим, що важко мати відчайдушнішу і безнадійнішу ситуацію, ніж та, яка описана на початку цієї пророчої книги (Йоіла 1:8-12): «Голоси, як та дівчина, веретою оперезана, за нареченим юнацтва свого. Жертва хлібна й жертва лита спинилася в домі Господньому, впали в жалобу священики, слуги Господні. Опустошене поле, упала в жалобу земля, бо спустошене збіжжя, вино молоде пересохло, зів’яла оливка. Засоромилися рільники, голосили були виноградарі за пшеницю й ячмінь, бо вигинуло жниво поля. Усох виноград, а фіґа зів’яла, гранатове дерево, й пальма та яблуня, і повсихали всі пільні дерева, бо Він висушив радість від людських синів».

Усе, що ви бачите, свідчить про розорення, повний занепад і безнадійність, про нарікання і повну відсутність радості. Така реальність. Але потім, у декількох наступних віршах, Бог відкриває Свій засіб, який Він приготував для зміни цієї ситуації. Ось що Бог повеліває робити Своєму народу (Йоіла 1:13-14): «Опережіться веретою, і ридайте, священики, голосіть, слуги жертівника, входьте, ночуйте в веретах, служителі Бога мого, бо хлібна жертва і жертва та лита затримана буде від дому вашого Бога!».

Тепер, послухайте уважно: «Оголосіть святий піст, скличте збори, позбирайте старших, всіх мешканців землі до дому Господа, вашого Бога, і кличте до Господа». Яким є Божий засіб, якщо сказати однією фразою? «Оголосіть піст» і потім «шукайте Бога в щирій молитві». «Оголосіть» (у єврейському оригіналі: «освятіть» – прим. редактора) означає відокремити час для Бога на час посту.

Потім, Бог закликає до покаяння (Йоіла 2:12): «Тому то тепер промовляє Господь: Верніться до Мене всім серцем своїм, і постом святим, і плачем та риданням!». Знову-таки, основною вимогою є піст.

Трохи далі в тому ж самому розділі (Йоіла 2:15-17): «Засурміть на Сіоні в сурму (це проголошення для усього Божого народу), оголосіть святий піст, скличте зібрання! Зберіте народ, оголосіть святі збори, старців згромадьте, позбирайте дітей та грудних немовлят, нехай вийде з кімнати своєї також молодий, молода ж з-під свого накриття!». Увесь народ беззастережно присвячує себе пошуку Богові. Усі природні повсякденні заняття тимчасово відкладаються убік. «Між притвором та жертівником нехай плачуть священики, слуги Господні, хай молять вони: Змилуйся, Господи, над народом Своїм, і не видай на ганьбу спадку Свого, щоб над ним панували погани. Нащо будуть казати між народами: Де їхній Бог?»

Тепер давайте подивимося на обіцяну Богом відповідь на молитви і піст Його народу (Йоіла 2:23-27; 3:1-2): «А ви, сіонські сини, радійте та тіштеся Господом, Богом своїм, бо вам їжі Він дасть на спасіння, і найперше зішле вам дощу, дощу раннього й пізнього. І токи наповняться збіжжям, чавильні ж кадки будуть переливатись вином молодим та оливою. І надолужу Я вам за ті роки, що пожерла була сарана, коник і черва та гусінь, Моє військо велике, що Я посилав проти вас. А їсти ви будете їсти й насичуватись, і хвалитимете Ім’я Господа, вашого Бога, що з вами на подив зробив, і посоромлений більше не буде народ Мій навіки! І пізнаєте ви, що Я серед Ізраїля, і що Я Господь, Бог ваш, і немає вже іншого, і посоромлений більше не буде народ Мій навіки! І буде потому, виллю Я Духа Свого на кожне тіло, і пророкуватимуть ваші сини й ваші дочки, а вашим старим будуть снитися сни, юнаки ваші бачити будуть видіння. І також на рабів та невільниць за тих днів виллю Духа Свого».

Ми бачимо, що у відповідь на молитву і піст Свого народу, Бог каже: «Я прийду вам на допомогу. Я повністю зміню ситуацію. Я видалю голод і болісну слабкість. Я заповню усі ваші потреби. У вас буде достаток. У вас буде надлишок. На вас більше не докорятимуть серед народів. Але ви зможете підняти свої голови, і люди скажуть: «Подивіться, що Бог зробив для них». Зокрема, Бог обіцяє, що на Свій відчайдушно нужденний народ Він пошле дощ, ранній і пізній дощ. І після цього Він каже: «Я виллю Мій Дух на усе людство», прообразом чого є дощ.

Тепер мені б хотілося звернутися до Нового Заповіту і прочитати слова апостола Петра, звернені до натовпу, який зібрався в день П’ятидесятниці, після того, як зійшов Святий Дух (Дії 2:16-18): «…а це те, що пророк Йоіл передрік (Петро пов’язує це з пророцтвом Йоіла): І буде останніми днями, говорить Господь: Я виллю від Духа Свого на всяке тіло, і будуть пророкувати сини ваші та ваші доньки, юнаки ж ваші бачити будуть видіння, а старим вашим сни будуть снитися. І на рабів Моїх і на рабинь Моїх за тих днів Я також виллю від Духа Свого, і пророкувати вони будуть!».

Бог приготував у ці останні дні повсюдне виявлення Свого Святого Духа на Свій народ, Церкву. Це Божа відповідь на відчайдушні потреби і утиски цього часу: усім сатанинським, нечестивим силам, які з різних сторін тіснять Божий народ; голоду і болісній слабкості в Церкві Божій. Бог не збирається покидати Свій народ у безнадійності або на милість усіх цих утисків і сил. Бог має щось у запасі. Він пообіцяв, що виллє Свій Дух, що Він прийде на допомогу Своєму народу на тому надприродному рівні, про який ми говоримо. Але Він каже: «Умова цьому така, що ви повинні шукати Мене в молитві і посту, з’єднавшись разом, колективно».

Зверніть увагу на це обіцяння (Йоіла 2:28): «І буде потому, виллю Я Духа Свого на кожне тіло». Потому – це після чого? Після того, як ми приймемо Божі умови, про які сказано тричі: «призначте піст, скличте урочисті збори, шукайте Мене, з’єднайтеся в молитві і посту, і Я виявлюся вірний Моєму присвяченню вам». Бог каже: «Я прийду до вас у силі і повноті Святого Духа. Я повністю зміню ситуацію. Замість перебування в страху і поразці, ви станете сильними і ефективними. Замість висміювання вас, світ відступить у благоговінні і здивуванні, коли побачить, як Бог приходить на допомогу Своєму народу».

У покликанні Божого народу до молитви і посту, Боже слово, дане через Йоіла, покладає особливу відповідальність на духовних лідерів Божого народу. Тут неодноразово робиться наголос на трьох категоріях людей. Це священики, служителі і старійшини. Наприклад (Йоіла 1:13): «Опережіться веретою, і ридайте, священики, голосіть, слуги жертівника, входьте, ночуйте в веретах, служителі Бога мого». (1:14): «Оголосіть святий піст, скличте збори, позбирайте старших («старійшин»)». Тут наголос зроблений на священиках, служителях і старійшинах. Далі (2:16-17): «Зберіте народ, оголосіть святі збори, старців згромадьтеМіж притвором та жертівником нехай плачуть священики, слуги Господні». Існує крайня нужда в мужах Божих, у лідерстві, щоб повернути Божий народ до цієї практики загальної колективної молитви і посту для пошуку Божого втручання заради Свого народу.

Я вірю, що це слово актуальне для часу, в якому ми живемо. Я вірю, що нам необхідно знову побачити істину відомого вірша з Другої книги Хронік 7:14: «…(якщо) впокоряться люди Мої, що над ними кличеться Ім’я Моє, і помоляться, і будуть шукати Ім’я Мого, і повернуть зо злих своїх доріг, то Я вислухаю з небес, і прощу їхній гріх, та й вилікую їхній Край!». Вірю, що це слово для нас, хто живе в ці дні. Бог каже нам, що Він готовий діяти на рівні цілих країн і народів. Він збирається явити Свою силу не просто на рівні окремих людей або сімей, але на рівні міст, регіонів і цілих країн. Ось про який рівень надприродного втручання Він каже тут. Але Він зобов’язує Свій народ виконати Його умови. Найперша умова свідчить так: «якщо Мій народ упокорюватиме себе». Під час нашого вивчення цієї теми ми побачили, що це має на увазі колективний піст і молитву. Це наказаний Біблією спосіб, за допомогою якого Божий народ упокорює себе перед Ним, починаючи з Дня Покути. І я вірю, що Божі веління не змінилися. Він чекає лідерів, які поведуть Божий народ у колективну молитву і піст.

Попередній запис

Піст може змінити історію

Есфир викриває Амана, Ернест Норманд Отже, ми говорили про те, які зміни може здійснити піст у ... Читати далі

Наступний запис

Як правильно постити

Давайте разом з вами розглянемо питання: «Як правильно постити» – не духовне вчення, а певні практичні сторони посту. Багато людей ... Читати далі