Біблійні принципи для повного утримання від алкоголю

Розглядаючи біблійні принципи з цього питання, перерахуємо на початку деякі наслідки вживання алкоголю:

  • Алкоголь руйнує тіло

Навіть у малих кількостях алкоголь впливає на мозок і призводить до руйнувань клітин. З цієї причини Бог дав веління про те, що священики не повинні вживати жодного алкоголю для того, щоб вони були здатні служити Богові в повній свідомості (Лев. 10:8-11).

  • Алкоголь призводить до душевної кризи

«У кого виття? у кого стогін? у кого сварки? у кого горе? у кого рани без причини? у кого багряні очі? У тих, які довго сидять за вином, які приходять шукати вина приправленого» (Пр. 23:29-30). Описаний у цих віршах стан людини свідчить про глибокі трагедії в її ставленні до самої себе і до оточуючих її людей.

  • Алкоголь призводить до духовного спустошення

«І не впивайтеся вином, від якого буває розпуста; а наповнюйтеся Духом» (Еф. 5:18). У цьому тексті не говориться про допустиму дозу алкоголю, за якою починається упивання. Цей текст показує два шляхи, якими можуть піти християни. Це два образи життя, які ніяк не узгоджуються між собою, але повністю суперечливі і взаємовиключні.

  • Алкоголь призводить до розпусти

Заклик Соломонів не дивитися на вино не визначає допустиму дозу алкоголю, але закликає до повної стриманості. Причина цьому в обов’язкових наслідках, які прийдуть у життя людини: «Очі твої будуть дивитися на чужих дружин, і серце твоє заговорить про розпусне» (Пр. 23:33). Якщо ми віримо в богодухновенность Писання, значить ці наслідки обов’язково стануться, як би ми не намагалися заспокоїти себе. Вибір вживати вино – це вибір шляху розпусти (Еф. 5:18).

  • Алкоголь призводить до виключення з Царства Божого

«Ні п’яниці, ні лихословці, ні хижаки – Царства Божого не успадкують» (1Кор. 6:9; Гал. 5:19). У відповідь на це можна іноді почути наступне: “Ну тоді і від їжі треба відмовитися, адже обжерство і пияцтво в Писанні часто йдуть разом”. Дійсно, обжерство і пияцтво – це гріх. Але якщо без їжі ми не можемо прожити, оскільки Бог створив нас такими і дав вказівку про те, що буде людині в їжу (Бут. 1:29; 9:3), то без алкоголю можна прожити. Тому відносно їжі в нас має бути помірність, а відносно алкоголю – повна стриманість.

Тепер давайте підсумуємо біблійні принципи, що спонукають до повної відмови від алкоголю:

  • Алкоголь формує звичку і залежність.

Принцип 1: Християнин повинен уникати усього, що ставить його в залежність і веде до втрати самоконтролю (1Кор. 6:12).

  • Алкоголь призводить до спокуси

Принцип 2: Християнин має бути готовий відмовитися від усього, що веде до спокуси (Рим. 14:21)

  • Алкоголь шкодить християнському свідоцтву

Принцип 3: Християнин повинен стояти на варті свого свідоцтва і відмовлятися від усього, що може цьому пошкодити (Рим 14:16).

  • Алкоголь веде до компромісу із совістю

Принцип 4: Християнин повинен робити усе без сумніву, а усе, що не по вірі, гріх (Рим. 14:23).

  • Алкоголь безпосередньо пов’язаний з гріхом, плоттю і світським способом життя

Принцип 5: Християнин повинен відокремлюватися від усього світського і гріховного (1Ін. 2:15, Гал. 5:19)

  • Алкоголь відводить людину від Бога

Принцип 6: Християнин повинен робити вибір на користь Бога і відмовитися від усього, що відводить від Бога (Еф. 5:18).

  • Алкоголь засуджується в Писанні

Принцип 7: Християнин повинен прагнути до того, що угодне Богові і відмовлятися від того, що Бог засуджує (Еф. 5:10)

У книзі Левит записано веління про те, що духовні керівники народу повинні утримуватися від алкогольних напоїв, коли вони входять у присутність Господню для служіння (Лев. 10:8-11). Причина цьому визначена Господом у словах: «Щоб ви могли відрізняти священне від несвященного і нечисте від чистого, і навчати синів Ізраїлевих усіх уставів, про які говорив їм Господь». Подібне веління дане і царям: «Не царям, Лемуїле, не царям пити вино, і не князям – сикеру, щоб, напившись, вони не забули закону і не викривили суду всіх пригноблених» (Пр. 31:4-5).

Сьогодні усі народжені згори християни покликані до служіння в царственому священстві (1Пет. 2:9, Одкр. 1:6). Таким чином, ми повинні прагнути здійснювати це служіння якнайкраще. Тому старозавітна вимога утримуватися від алкоголю має бути сприйнята новозавітними християнами сьогодні дуже серйозно. Нам також необхідно відрізняти чисте від нечистого. Ми маємо бути під керівництвом Духа Святого, щоб передавати істину Писання всякій людині і бути прикладом благочестя. Єпископ церкви не має бути п’яницею (1Тим. 3:3). У цьому Новий Завіт повторює Старозавітну вимогу до священиків. Павло також спонукає християн наслідувати його (1Кор. 11:1). А це означає, що новозавітні вимоги до єпископа, повинні стати стандартом для будь-якого християнина.

А якщо не упиватися?

Ніхто не сперечається, що пияцтво – це гріх. Ну а якщо «вживати в міру»? Випивати небагато? Як щодо келиху шампанська на свято? Чи келиху вина в ресторані? Як щодо банки пива на природі? Ось тут сьогодні вже є різні думки. Тим більше, що «socіal drіnkіng», не означає регулярне випивання, а «тільки іноді, у колі друзів, для спілкування». Подібні заходи не завжди закінчуються сп’янінням у прийнятому сьогодні сенсі. Це дає людям упевненість, що якщо я не сп’янів, означає все гаразд. Чи це так? Що каже про це Біблія?

У 1Пет. 4:3-5 сказано: «Бо досить, що ви в минулому житті виконували волю язичників, перебуваючи в розпусті, похотях‚ мужолозтві, скотолозтві, помислах, пияцтві, безчинному бенкетуванні, хабарництві й богомерзенних ідолослужіннях; тому вони й дивуються, що ви не берете участи з ними в цій розпусті, і лихословлять на вас. Вони дадуть відповідь Тому, Хто має судити живих і мертвих».

У цьому тексті використовується три слова «oіnophlygіa», «kōmos» і «potoіs», які перекладені як «пияцтво, надмірність в їжі і питті». Насправді кожне з цих слів має відношення до вживання спиртного, але вказує на різні рівні цього вживання.

«Oіnophlygіa» означає пияцтво. «Кōmos» означає напівпияцтво. А «potoіs» означає «випивання в компанії». Усе ці три дії засуджуються Петром і визначаються як людська похіть і життя по волі язичницькій. Більше того, Петро називає увесь цей список загальним словом «розпуста», тобто безконтрольний розпусний і розгульний спосіб життя. Християни в цьому способі життя «не беруть» участь. Проте, сьогодні деякі «християни» вже беруть участь і також «дивуються, що ви не берете участь з ними». Але як сказав Петро: «Вони дадуть відповідь Тому, Хто має судити живих і мертвих».

Алкоголь призводить до залежності. Рішення випивати небагато, контролюючи себе, схоже на рішення вживати трохи наркотиків, контролюючи себе. Рішення починати трохи випивати – це перехід через певну духовну і моральну межу. Проте, зробивши цей перехід одного разу, людина ніколи не може гарантувати де закінчиться її шлях після цього. Пияцтво – це погибель. Але жоден алкоголік не планував стати алкоголіком, роблячи перший у житті ковток алкоголю. З іншого боку, можна з упевненістю сказати, що людина, яка обрала принцип повної стриманості, ніколи не стане алкоголіком. Тому розумні християни не визначають допустиму дозу алкоголю, але вибирають повне утримання. Це біблійний принцип ставлення до гріха: триматися якнайдалі! Ставтеся до алкоголю як до змії, яка обов’язково ужалить, якщо ви підійдете близько (Пр. 23:32).

За матеріалами сайту https://salvationbaptistchurch.com

Попередній запис

Чому люди починають зловживати алкоголем

З давніх часів існують свідоцтва про згубний вплив надмірного вживання алкогольних напоїв. Приміром, у Біблії є згадки про те, як ... Читати далі

Наступний запис

Біблійні принципи для повного утримання від алкоголю (закінчення)

Хтось може сказати, але я не захоплююся спиртним, а тільки помірно випиваю, адже згідно Пр. 20:1: «Вино – глузливе, сикера ... Читати далі