Інші випадки, при яких допустиме розлучення

Ми розглянули два випадки, про які ясно сказано в Новому Завіті: коли один з подружжя винен у подружній невірності і коли вірного покидає невіруючий через віру першого в Христа. У цих випадках, коли усі відповідні вимоги були виконані, вірний має право отримати розлучення і, отже, знову одружитися.

Також існують інші випадки, при яких допустиме розлучення, але про які не говориться повно в Новому Завіті. З одного боку, нереалістично ігнорувати такі випадки. З іншого боку, немудро бути догматичним відносно того, про що Біблія не каже конкретно. Можливо, краща позиція для щирого християнського служителя – сказати разом з Павлом: “Я не маю повеління Господнього; а даю пораду як той, хто одержав від Господа милість бути вірним Йому” (1Кор. 7:25).

А як щодо тих, у кого був невдалий шлюб і розлучення в минулому, і хто потім прийшов до Христа за спасінням? Як Бог дивиться на них?

Відносно питання прощення Біблія абсолютно недвозначна (слава Богу!). У Євангелії від Матфея 12:31, наприклад, Ісус каже: “Всякий гріх і хула простяться людям, але на Духа хула не проститься людям“. “Всякий гріх”, включає перелюб і всі інші сексуальні відхилення. Єдиним виключенням є хула на Святого Духа.

У Діяннях 13:39, Павло каже єврейській аудиторії: “І в усьому, в чому ви не могли виправдатися законом Мойсеєвим, виправдовується Ним (Ісусом) всякий віруючий“. Зверніть увагу, як це всеосяжно! Всякий виправдовується в усьому. Це включає перелюб і всі форми сексуального гріха.

Знову в 1Кор. 6:9-11, Павло пише вірним Коринфу: «Ні блудники, ні ідолослужителі, ні перелюбники, ні малакії, ні мужоложці, ні злодії, ні лихварі, ні п’яниці, ні лихословці, ні хижаки – Царства Божого не успадкують. І такими були деякі з вас; але обмилися, але освятилися, але виправдалися іменем Господа нашого Ісуса Христа і Духом Бога нашого».

Цей жахливий список злочинців включає перелюбників і сексуальних збоченців. Через віру в Христа вони не лише прощені, але і виправдані, їм була поставлена Божа праведність. У Божих очах це так, як ніби вони ніколи і не грішили. Поза сумнівом, це дає їм можливість абсолютно нового початку в усіх сферах життя, включаючи шлюб. Ніяка темна тінь провини або засудження з їх минулого не може йти за ними в нове життя.

Ті, хто ставить під сумнів право таких вірних, що покаялися, на абсолютно новий початок у житті, перебувають у небезпеці ігнорування попередження, даного Петру в Діяннях 10:15: “Що Бог очистив, того ти не вважай нечистим“.

Випадки, коли християни стикаються з питанням розлучення, такі численні і складні, що неможливо вивчити їх усі детально. Ось тільки три з них.

Випадок 1. Двоє розлучених, які не врятовані, одружуються, у них народжуються діти і потім вони рятуються. Закономірно було б сказати їм: “Ви живете в перелюбі. Ви повинні розірвати свій шлюб і або повернутися до своїх колишніх подругів, або залишатися поза шлюбом”. А що буде з дітьми?

Було б більше відповідно до духу Євангелія сказати: “Бог дав вам новий початок. Зробіть усе можливе, щоб заповнити згаяні роки і будьте обережні, щоб не повернутися на старі шляхи”.

Випадок 2. Двоє неврятованих одружуються, потім розлучаються, але не через подружню невірність. Через певний час чоловік знову одружується і, таким чином, коїть перелюб (за Біблійними стандартами). Пізніше жінка рятується. Чи може вона вийти заміж на підставі того, що її попередній чоловік скоїв перелюб?

Випадок 3. Двоє неврятованих одружуються, потім розлучаються (як і у випадку 2). Після розлучення вони втратили зв’язок. Жінка не знає, чи одружився її колишній чоловік або живе з жінкою, яка йому не дружина. Чи може вона знову вийти заміж? Чи спершу вона повинна довести, що її колишній чоловік скоїв перелюб? А якщо вона не може з ним зв’язатися?

Чи не треба усім нам бути дуже обережними, коли ми судимо про ці (і подібні) випадки? Поза сумнівом, принцип, за яким ми повинні діяти, встановлений в Якова 2:12-13: “Так говоріть і так робіть, як такі‚ що мають бути суджені за законом свободи. Бо немилостивий суд тому, хто не творив милости; милість же підноситься над судом“.

Наведений вище список, хоча він і короткий, розглядає деякі основні нормативні аспекти розлучення, що стосуються християн. Проте дія розлучення йде набагато далі за сферу чистого закону. Майже неминуче воно включає глибокі, навіть кровоточиві емоційні рани.

В Ісаї 54:6 Господь зображує молоду розлучену жінку: “Бо як дружину, залишену і скорботну духом,… як дружину юности, яка була відкинута“. Такі страждання не обмежуються жінками, що пройшли через розлучення. Чоловіки теж часто страждають так само глибоко, як і жінки.

У вірші з Ісаї Господь точно визначає суть рани. Це відкинутість. Проте, по Своїй дивовижній благодаті, Бог пропонує зцілення для цієї рани. Воно забезпечується через замісну жертву Ісуса на хресті, де Ісус зазнав заради спокутування усе зло, яке бунт приніс у людство. Остаточна агонія, що викликала Його смерть, була агонією відкинутості.

Пророк Ісая описує Ісуса, як Того, Хто “був знехтуваний і умалений перед людьми, муж скорбот“. (Ісаї 53:3). Проте, остаточне відкидання виходило не від людей, а від Бога, Його Отця. Він зазнав це, бо Він ототожнився з гріхом людства. У відповідь Божа справедливість вимагала, щоб Бог відвернувся від Свого Сина і закрив вуха для Його крику агонії.

Це останнє відкидання з боку Отця описується в Матфея 27:46: «А близько дев’ятої години Ісус викрикнув гучним голосом: Ілі, Ілі! Лама савахфані! Що значить: Боже Мій, Боже Мій! Навіщо Ти Мене покинув?» Уперше в історії всесвіту Отець не відповів на крик Свого Сина. Смерть Ісуса, що сталася за цим, відбулася швидше через цю агонію знедоленості, а не через фізичний ефект розп’яття, який не міг викликати таку швидку смерть. Пізніше Пілат, не зрозумівши дії відкинутості, «здивувався, що Він уже помер» (Мк. 15:44).

Після опису агонізуючого крику Ісуса до Отця, Матфей продовжує: “Ісус же, знову скрикнувши гучним голосом, віддав дух” (в. 50).

Страждання Ісуса були ціною придбання зцілення для людства: “Ранами Його ми зцілилися” (Ісаї 53:5). У це забезпечення включається зцілення від рани відкинутості. Ісус зазнав відкинення за нас, щоб ми, у свою чергу, могли бути зцілені від нього.

Якщо через розрив у шлюбі ви зазнали біль відкинення, ви можете отримати зцілення завдяки трьом простим крокам.

  • По-перше, визнайте свій біль: не прагніть сховати вашу рану. Прагніть відкрити її для люблячого погляду вашого Небесного Отця.
  • По-друге, свою віру в зцілення сконцентруйте виключно на замісній жертві Ісуса. Застосуйте слова Ісаї особисто до себе: “Ранами Його я зцілений”. Кожного разу, коли ви починаєте відчувати біль, повторюйте слова: “Ранами Його я зцілений”. Повторюйте це, поки зцілення не стане реальніше за біль.
  • По-третє, відкладіть всяке озлоблення і неприязнь до вашого колишнього подруга. Прощення приходить завдяки рішенню, а не емоціям. Вам не треба відчувати це, вам треба захотіти цього. Покличте на допомогу Святого Духа при ухваленні рішення прощати і його дотриманні. Пам’ятайте, прощення, що отримується вами від Бога, співвідноситься з прощенням, яке ви пропонуєте іншим (див. Мф. 6:14-15).

Одного разу я служив жінці, чоловік якої робив її життя нещасним впродовж п’ятнадцяти років, а потім кинув її і дітей. Я сказав, що їй необхідно простити його. «Він зіпсував п’ятнадцять років мого життя, – вигукнула вона з обуренням, – і ви просите мене простити його?»

«Ну, якщо ви бажаєте, щоб він зіпсував і решту вашого життя, – відповів я, – продовжуйте відчувати до нього неприязнь». Я нагадав їй, що той, хто відчуває неприязнь, страждає більше, ніж той, до кого вона спрямована.

Прощення людини, яка ранила вас, якщо дивитися на нього в такому ракурсі, не є ні сентименталізмом, ні надмірною духовністю. Це просто просвічена особиста зацікавленість.

Коли ви пройшли через ці кроки, оберніться спиною до минулих ран. Наново присвятіть усе ваше життя і майбутнє Господові. У Нього є план для вашого життя, який не може бути засмучений злістю людей і бісів. Наслідуйте приклад Павла: “Забуваючи те, що позаду, я пориваюсь вперед. Прагну до мети, до почести вишнього покликання Божого в Христі Ісусі” (Флп. 3:13-14).

Дозвольте мені запевнити вас, що я особисто служив багатьом розлученим, які, скориставшись цими кроками, отримали зцілення своїх ран і оновлену віру для плодоносного і повноцінного життя.

Автор: Дерек Прінс

Попередній запис

Біблія про повторний шлюб

Чи вільна знову створювати сім’ю людина, яка отримала розлучення на біблійній основі? Ні мова, ні культура Біблії не дають нам ... Читати далі

Наступний запис

Розлучення по-християнськи

Деякі недосвідчені служителі або "добросерді" друзі-християни можуть порадити сімейним парам розлучення, якщо один із подружжя викрив або тільки підозрює свою ... Читати далі