Брудний посуд

Тепер ми підійшли до кризи, що широко поширилася. У церкви двадцять першого століття є серйозний недолік. У ній бракує посудин, і не просто посудин, але посудин чистих, куди Бог міг би вилити Свій Дух. Давайте повернемося до останніх слів, які Павло написав на землі. Він сміливо заявляє: «Та однако стоїть міцна Божа основа та має печатку оцю: Господь знає тих, хто Його, та: Нехай від неправди відступиться всякий, хто Господнє Ім’я називає!» (2Тим. 2:19).

Павло каже, що робить нас, як церкву і окремих людей, непохитними. Він виділяє два твердження, написані на нашій основі. В англійському перекладі Біблії King James Version вживається слово «печатка», у перекладі The Message «гравіювання».

По-перше, Господь знає тих, хто належить Йому. Це втішає. Щойно ми повністю віддаємо себе Йому, Він не забуває нас. Ми стаємо зіницею Його ока.

Другий напис, вигравійований на основі: «Нехай від неправди відступиться всякий, хто Господнє Ім’я називає». Ми бачимо тут слово «нехай», тобто не «може», але «повинен». Це дуже сильне слово, що передає, як важливо відвернутися від нечестивого життя. Чому? Відповідь ми знайдемо в наступних двох віршах: «А в великому домі знаходиться посуд не тільки золотий та срібний, але й дерев’яний та глиняний, і одні посудини на честь, а другі на нечесть. Отож, хто від цього очистить себе, буде посуд на честь, освячений, потрібний Володареві, приготований на всяке добре діло» (2Тим. 2:20,21).

Грецьке слово в значенні «посуд» означає просто посудини або контейнери. Якщо ми, як посудина, чисті, означає ми придатні для роботи Володаря. Ми придатні для наповнення Його сильною присутністю.

Кожен ранок я їм один і той же сніданок, незалежно від того, в якому місті світу я знаходжуся. Спочатку я випиваю склянку теплої води з лимоном, а потім чашку білого чаю з жасмином. Через п’ятнадцять хвилин я з’їдаю тарілку вівсяних пластівців з насінням чіа, льону і конопель, змішаними з мигдалевим молоком і чистим кленовим сиропом. Для сніданку мені потрібен посуд: кружка для чаю, склянка для води і глибока тарілка. Я ніколи не користуюся брудною чашкою, брудною склянкою або брудною тарілкою. Я завжди беру чистий посуд. Якщо посуд брудний, будь то чашка, тарілка або склянка, цей бруд зіпсує навіть найкращий вміст посуду, який ми до нього покладемо. Чому ж Богові виливати Свого Духа в брудний посуд?

Судячи з Павлових слів, на нас лежить відповідальність очистити самих себе. Він не сказав: «Кров Ісуса очищає нас від всякого гріха минулого, сьогодення і майбутнього, тому не хвилюйтеся про гріх, що спиняє вас і в якому ви живете, бо ви під захистом». Ні, він сказав: «Тому всякий, хто очищає себе [від усього бридкого і нечистого, хто відділяє себе від контакту із заразливим впливом, що псує], той буде [сам] відокремленою і корисною посудиною» (в. 21, розш. пер. з англ.).

Ми повинні очищати себе. Крапка. Павло в даному випадку не говорить про нашу позицію в Христі, набуту завдяки Йому. Він говорить про нашу поведінку. Прочитайте ще раз ці слова: «Отож, хто від цього очистить себе, буде посуд на честь».

Ми знову бачимо, що Божа присутність, Його Дух, виливатиметься не в брудний, але в чистий посуд.

Наслідки

Нам сказано, що беззаконня (непослух Богові) – це таємниця, і вона діє в нашому суспільстві. Але Блага звістка в тому, що на неї є управа: «Таємна сила беззаконня вже в дії, але спочатку повинен піти з дороги Той, Хто поки що її стримує» (2Сол. 2:7, пер. з англ.).

Ми повинні дізнатися, Хто Він, Хто стримує беззаконня? Відповідь одна: або Дух Святий або Тіло Христове. Очевидно, перекладачі думали, що це Дух Святий, бо написали його з великої букви. Припустимо, що вони праві.

Зараз, коли я пишу цю книгу, мені вже за п’ятдесят, і за все своє життя я не бачив такого рівня множення беззаконня в нашій країні. Я ніколи не бачив, щоб уряд, ЗМІ і суспільство з такою завзятістю називали розпусну поведінку хорошою? На це є причина. Утримуюча сила – Святий Дух – сьогодні не домінує в суспільстві. Божа присутність у першій половині двадцять першого століття на заході нестримно зменшується.

Чому це відбувається? Якщо ми проголошуватимемо Євангеліє, що не підкреслює преображення, ми отримаємо дефіцит чистого посуду, що згодом веде до браку виявленої Божої присутності на землі. Пам’ятайте, коли Ісус помер на хресті, завіса в храмі розірвалася від верху до низу. Божа присутність миттєво перемістилася з рукотворного посуду і мала вилитися в посуд нерукотворний – у серця чоловіків і жінок.

Дух Божий перемістився з храму не в сонячний захід, дерево, красивий пейзаж, пісню, кіно і будь-який інший засіб донесення інформації. Він перемістився в посуд з тіла і крові. Якщо цей посуд брудний, присутність Божа в суспільстві зменшується і згодом беззаконня стримується менше.

Ми можемо змінити це стрімке погіршення не голосуванням за хороших кандидатів до парламенту, не лобіюванням проти нашого уряду, не звільненням персоналу медійних корпорацій, протестом біля абортаріїв або іншими різними засобами. Наш єдиний спосіб по-справжньому боротися з беззаконням – підкорятися силі Божої благодаті і жити благочестивим життям. Так голос і вплив Святого Духа стануть сильнішими в нашому суспільстві.

Брак проповідей про істинну святість дорого нам коштував і особисто, і в цілому суспільству і країні. Ми можемо це змінити! Пастори, лідери і увесь народ Божий – давайте твердо стояти разом, проголошуючи все Слово Боже зі Священного Писання. Давайте зводити сильну основу і межі в житті людей, на яких ми чинимо вплив. Давайте побачимо, що беззаконню в нашому суспільстві шлях перегороджений завдяки стримуючій силі Святого Духа, яка принесе урожай душ для Царства Божого.

Попередній запис

Вигаданий Ісус

Для мене настав життєствердний момент, бо ця зустріч викликала в мені голод отримати ще більше відповідей. Як людина, що любить ... Читати далі

Наступний запис

Вдаліший вибір

Тим, хто добре використовував усе, що їм дане, буде дано ще більше, і в них буде надлишок. (Матвія 25:29, пер. ... Читати далі