Питання, яке примушує замислитися

Нещодавно в молитві Господь запитав мене: «Сину, як Я пояснюю благодать у Своїй книзі, у Новому Заповіті?»

Для мене, автора більше десятка книг, це питання має велике значення. Дозвольте пояснити вам. Всякий раз, використовуючи у своїй книзі новий термін, з яким більшість людей не знайома, я в першу чергу даю йому головне визначення. Пізніше я представляю інші, другорядні значення. Тому якщо в книзі досвідченого автора з’являється новий термін, я припускаю, що він несе в собі головне значення.

На Боже запитання я відповів: «Не знаю».

Миттєво без коливань я узяв Симфонію і знайшов сторінку, де роз’яснювалося значення благодаті в Новому Заповіті. Ось що я знайшов: «А з Його повноти ми одержали всі, а то благодать на благодать» (Ів. 1:16).

Зверніть увагу: «благодать на благодать». У мене є друг, що живе в Греції, в Афінах. Він народився там, його рідна мова – грецька, більше того, він вивчив ще і старогрецьку. Коли в мене виникають питання, пов’язані з грецькою мовою, у першу чергу я звертаюся до нього. Він сказав мені, що апостол повідомляє нам про «найбагатший достаток благодаті», даний Богом. Іншими словами, апостол Іван підкреслював, що потік, достаток дії благодаті в нас дає нам повноту Ісуса Христа! Ви чули? Повнота Самого Ісуса Христа! Це про багато що говорить мені, особливо відносно природи, можливості і сили!

Давайте підкреслимо величину цього твердження парою прикладів. Припустимо, я звертаюся до старшокласника, що грає в баскетбол. Він не входить до основного складу, майже усю гру він сидить на лавці, поки не залишиться дві хвилини до кінця гри, коли його команда вже або програє двадцять очок, або виграє.

Я відвожу його убік і кажу: «За допомогою сучасних винаходів науки ми можемо вмістити в тебе повноту Леброна Джеймса» (одного з кращих американських баскетболістів).

Як ви думаєте, він відповів би: «Звичайно! Давайте! Що мені треба для цього зробити?»

Щойно ми б зробили це, здогадайтеся, що б сталося. Хлопець не лише став би зіркою у своїй шкільній команді, але допоміг би їй виграти чемпіонат країни, отримав повну стипендію в університеті і згодом став би головним новачком у драфті[1] НБА.

Чи, припустимо, я звертаюся до бізнесмена, в якого погано йде бізнес, і говорю: «За допомогою сучасних наукових методів ми можемо помістити у вас усю повноту Дональда Трампа, Стіва Джобса і Біла Гейтса, разом узятих».

Як ви думаєте, що б він відповів? «Звичайно, давайте!» – радісно закричав би бізнесмен. Що б він зробив, отримавши повні здібності цих людей? Він почав би думати про варіанти вкладення своїх коштів, про які раніше навіть не підозрював, і став би дуже успішною людиною.

Благодать же не дає нам повноту Леброна Джеймса, Стіва Джобса, Дональда Трампа, Біла Гейтса, Альберта Ейнштейна, Йоганна Себастіана Баха, Роджера Федерера або будь-яких інших чоловіків або жінок в історії. Вона дає нам повноту Самого Ісуса Христа! Чи розумієте ви цю величину?

Можливо, ви здивуєтеся, але в Новому Заповіті Бог представляє благодать не як безкоштовний дар, спасіння або прощення гріхів! Дозвольте мені пояснити вам. Я навіки вдячний за ці дивні милості, але про них у Новому Заповіті говориться пізніше. Спочатку Бог відкриває благодать як наділення нас повнотою Ісуса Христа, іншими словами, йдеться про володіння Його природою і силою! От чому Іван сміливо стверджує: «У цьому світі ми чинимо так, як чинив Він [Ісус]» (1Ів. 4:17, пер. з англ.).

Ви колись чули, щоб служитель казав: «Ми такі ж грішники, як і усі, тільки прощені», або: «Ми черв’яки, нічого не вартісні», «Ми люди з грішною природою, пов’язані гріхом?» Як людина, що читає Біблію, може вимовляти такі слова? Навіть світ і той учить краще.

Ви колись чули, що лев народив білку? Ви чули, що англійський чистокровний кінь народив черв’яка? А Писання каже нам, що ми кістка від кістки Його і тіло від тіла Його (див. Еф. 5:30). Написано: «Улюблені, ми тепер Божі діти» (1Ів. 3:2). Не потім, коли ми прийдемо на небеса, але зараз ми сини і дочки Божі. Як може Бог народити негідного черв’яка? Ми народжені від Бога, усередині нас Його сім’я, Його божественна природа. Який Він, такі і ми в цьому світі! Не в наступному житті, а тут, на землі!

Знову подивимося на слова Петра: «Благодать вам та мир нехай примножиться… Усе, що потрібне для життя та побожности, подала нам Його Божа сила (благодать)» (2Пет. 1:2,3).

Що стосується сили, то дар благодаті – це не одноразова дія, яка здійснюється лише в момент спасіння. Це те, що нам необхідно постійно, нам треба, щоб благодать множилася. Тому написано: «Отож, приступаймо з відвагою до престолу благодаті, щоб прийняти милість та для своєчасної допомоги знайти благодать» (Євр. 4:16). От паливо, необхідне для наших баків!

Тепер послухайте, що каже Яків вірним після того, як він викриває їх в егоїстичному, перелюбному способі життя: «Перелюбники та перелюбниці! Хіба ви не знаєте, що дружба зі світом робить вас ворогами Божими?.. Але тим більшу Він дає благодать, щоб нам протистояти цим злим бажанням… тому змиріться перед Богом» (Як. 4:4,6, пер. з англ.).

Прочитайте уважно ці слова: «Тим більшу Він дає благодать, щоб протистояти» егоїстичним бажанням. Розширений переклад Біблії каже: «Він дає нам більше і більше благодаті» (пер. з англ.). Ця незаслужена сила наділяє нас можливістю, якої раніше в нас не було, можливістю жити святим життям.

Це благодать, що поширюється на тих, хто гамує себе, вірячи Його Слову, вдихає силу Його божественної природи в наше єство. Горді спираються на свої здібності, упокорені залежать від сили Божої. Старший брат Давида, Еліяв, був гордою людиною, не залежною від Божої сили, і зустрів велетня Ґоліята у власній силі (див. 1Сам. 16,17). Давид був упокореною людиною, що вийшов битися з Ґоліятом силою Божою. Ми знаємо, який був результат у кожній з цих двох ситуацій.

Ісус Своїм прикладом показав залежність від Божої благодаті. У саду Гефсиманському Він знаходився посеред великої битви. Його тіло хотіло уникнути того, що просив Отець, але Він гамував Себе в молитві, поки Його учні спали. Він звернувся про допомогу (пальне), щоб здобути перемогу в найбільшій з битв проти себелюбства. Це був час нужди, і Він сміливо звернувся до Отця, щоб отримати благодать, яка дає силу, і переміг у тій битві. Учням це не вдалося, хоча Ісус попереджав їх: «Бадьорий бо дух, але немічне тіло» (Мт. 26:41)!

У моїй історії про те, як мені потрібно було підстригти траву до гри в м’яч, я не купив і не заслужив ні газонокосарку, ні бензин. І те і друге дав мені батько. Косарку можна порівняти з нашою новою природою, яку можна отримати один раз. Завдяки тому, що косарка в мене була, я міг косити траву. Бензин можна порівняти із силою благодаті. Це не одноразовий подарунок, він потрібен мені постійно, коли потрібно підстригти газон.

Благодать дала нам Його природу, коли ми врятувалися, але нам потрібно більше і більше благодаті, здатної наділити силою нашу природу, щоб ми могли жити як Ісус.

Як чинити і як не чинити

Давайте ще раз прочитаємо слова Павла в Посланні до Ефесян. Вони набудуть ще більшого значення після нашого обговорення.

«Отже, говорю я це й свідкую в Господі, щоб ви більш не поводилися, як поводяться погани в марноті свого розумуВони отупіли й віддалися розпусті, щоб чинити всяку нечисть із зажерливістю… Зодягніться в нового чоловіка, створеного за Богом у справедливості й святості правди» (Еф. 4:17,19,24).

Між грішниками і вірними має бути видна чітка різниця не лише в предметі нашої віри, але також і в образі життя, бо в нас є нова природа, але в неї треба зодягнутися. Іншими словами, ми повинні гамувати себе, повіривши через благодать і підпорядкувавши себе їй. Давайте розглянемо приклад. Батько дав мені газонокосарку, але від неї не було жодного толку, поки я не залив туди бензин, не завів її і не почав використовувати. От що означає зодягнутися в нову природу. Нею потрібно користуватися! Павло продовжує пояснювати нам це значення на практиці: «Тому то, неправду відкинувши, говоріть кожен правду до свого ближнього, бо ми члени один для одного. Гнівайтеся, та не грішіть, сонце нехай не заходить у вашому гніві, і місця дияволові не давайте! Хто крав, нехай більше не краде, а краще нехай працює та чинить руками своїми добро, щоб мати подати нужденному. Нехай жадне слово гниле не виходить із уст ваших, але тільки таке, що добре на потрібне збудування, щоб воно подало благодать тим, хто чує» (Еф. 4:25-29).

Я чую, як дехто каже: «Старий Заповіт повний настанов – це роби, цього не роби, а в Новому Заповіті тільки благодать». На конференціях і в церквах зараз учать, що благодать Божа звільнила нас від заповідей, і багато людей стали твердо в це вірити. Але Ісус сказав, що лише ті, хто слухає і дотримує Його заповіді, побачать прояв Його присутності. Ці учителі думають, що дарують аудиторії свободу, хоча насправді вони відводять людей від того, що веде в присутність Божу. Це розриває серце.

Ісус дає нам заповіді, з цим не посперечаєшся. Він сказав нам: «Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів» (Мт. 28:19,20). Він не сказав: «усе, що Я вам запропонував».

У наш час багатьом людям подобаються Його слова, що говорять про суверенітет, але ці люди легковажно ставляться до Його слів, що повелівають жити благочестиво. Бог дійсно суверенний, але якщо ми перестанемо усвідомлювати свободу вибору, яку має людина, ми ризикуємо прийти до того, що Його веління про благочестиве життя ми почнемо сприймати як пропозиції.


[1] Драфт НБА – щорічна процедура вибору тридцятьма клубами Національної баскетбольної асоціації нових баскетболістів, що бажають розпочати кар’єру в найкращій баскетбольній лізі планети

Попередній запис

Невідома істина благодаті

У 2009 році було проведене опитування серед тисяч християн по всій Америці. Учасниками опитування сталі народжені згори, біблійні вірні з ... Читати далі

Наступний запис

Заповіді

Апостоли передали нам веління Ісуса. Згадаємо Іванові слова: «А що ми пізнали Його, пізнаємо це з того, коли заповіді Його ... Читати далі