Дивовижна благодать (закінчення)

  1. Броня праведності

Глибше розуміння ролі праведності продемонстроване в Посланні до Ефесян 6, де говориться про зброю Божу, дану нам для битви в духовній війні. «Для цього прийміть повну зброю Божу, щоб ви змогли протистояти в день злий і, все подолавши, вистояти» (Еф. 6:13)

У цьому вірші я хотів би звернути вашу увагу на дві речі. По-перше, обладунки – БОЖІ. Це не обладунки, створені вами. Це обладунки, створені БОГОМ. По-друге, ВИ надіваєте ці обладунки. Бог не може вам їх нав’язати. Бог робить їх доступними вам, і вам треба їх надягнути. Ці дві речі мають значення для правильного розуміння наступного вірша. У ньому сказано: «Отже, станьте, підперезавши стегна ваші істиною‚ і зодягнувшись у броню праведности» (Еф. 6:14).

Це друга частина обладунків, на якій ми сконцентруємо свою увагу сьогодні, – це броня праведності. Різні частини обладунків, описані у віршах 14-17, не випадково були названі саме так. У Бога, за Його словами, є на всі свої причини. У Його Слові ніщо не написане «випадково». Так, ми повинні запитати самі себе, для чого придумана броня праведності? Я вважаю, що більшість з нас знає відповідь: в обладунках броня служить для захисту грудей. Ми знаємо, що серце, життєво важливий орган, розташований у лівій частині грудей. По Біблії серце – це внутрішня частина розуму; внутрішня суть людини. Те, що живе в нашому серці, визначає те, хто ми є. Послання до Римлян 10 каже нам: «Бо якщо вустами твоїми будеш сповідувати Ісуса Господом і серцем твоїм вірувати, що Бог воскресив Його з мертвих, то спасешся»

Під «серцем твоїм» тут розуміється не буквально серце, бо буквальне серце існувати не може. Швидше це означає внутрішню частину вашого розуму, твою внутрішню суть. А також: «Більше за все бережене зберігай серце твоє, тому що з нього джерела життя» (Притчі 4:23).

Слово Боже закликає нас охороняти наші серця більше, ніж що б то не було. Тут, знову ж таки, мається на увазі внутрішня частина нашого розуму. Насправді, те, що знаходиться у внутрішній частині нашого розуму, визначає «джерела життя». Тому не дивно, що саме в цю частину нашого розуму Сатана направляє свої стріли. Якщо його стрілам вдається пробити серце, тобто внутрішню частину розуму, це якраз те, чого він хоче. Один з видів зброї, за допомогою якої Сатана метає свої дротики в серця щирих і відданих християн, – це не що інше, як засудження. Засудження – один з кращих видів його зброї, оскільки він вражає хворобою серце, нашу глибинну суть. Ця потужна зброя Сатани, яку він використовує, щоб збити з потрібного шляху наші стосунки з Господом. 1-е послання Іоанна описує наслідки цієї хвороби, яка вражає багатьох християн: «Улюблені! Якщо наше серце не засуджує нас, то ми маємо дерзновення до Бога» (1Ін. 3:21).

Зверніть особливу увагу на це «якщо». А також зверніть увагу, що це висловлювання має відношення до серця. Засудження – це серйозна хвороба, що вражає серце, глибинну суть людини. Якщо в наших серцях оселилося засудження, то більше немає упевненості перед Господом, а якщо немає упевненості, я сильно сумніваюся, що ми здатні побудувати добрі стосунки з Господом. Воля Господня виражається в наступному уривку: «Радійте завжди в Господі» (Флп. 4:4). Але неможливо радіти в Ньому, якщо у вас немає упевненості перед Ним. І проте, Сатані не вдасться заразити засудженням наші життя, ЯКЩО (і тільки в цьому випадку) ми використовуватимемо для захисту обладунки Божі. Виникає питання: якою частиною обладунків забезпечив нас Господь для захисту нашого серця? Відповідь ми знайдемо в Посланні до Ефесян 6:14: «Отже, станьте, підперезавши стегна ваші істиною‚ і зодягнувшись у броню праведности».

Ця частина обладунків – «броня праведності». Але що це за праведність? Бачите, ми звикли читати такі вірші з упередженням, що праведність – від діл. Ми думаємо, що праведність, про яку говориться в цьому вірші, це наша власна праведність. Ми кажемо: «Якщо я буду досить добрий і здійснюватиму добрі вчинки, я буду праведником». Проте ми забуваємо, що каже нам Біблія: «Тому що ділами закону не виправдається перед Ним ніяка плоть». Праведність тут – це не наша власна праведність, а ПРАВЕДНІСТЬ БОЖА (чи від Бога). Повний комплект обладунків був зроблений для нас ГОСПОДОМ. Біблія не каже: «зробіть собі зброю». Вона каже: «Одягніться в повну зброю Божу». Якщо обладунки – Божі, чия ж тоді броня від цих обладунків? Божа. Чия ж тоді праведність цієї броні? Чи це ваша власна праведність, придбана завдяки ділам? Ні! Це праведність Божа, як, насправді, і усі обладунки і, відповідно, кожна їх окрема частина. Не ви зробили собі обладунки. Ви просто наділи їх. У випадку з праведністю це означає, що ви добре запам’ятали, що ви праведні перед Богом ПО БЛАГОДАТІ («ПРАВДА БОЖА»), і тому вам не потрібно домагатися власної праведності перед Ним. Ви розумієте, що «ділами закону не виправдається перед Ним ніяка плоть» і що «всі згрішили і позбавлені слави Божої, виправдовуються даром». Ви повинні усвідомити, що благодать – це благодать, а діла – це діла. Писання каже: «Але якщо за благодаттю, то не за діла; інакше благодать не була б уже благодаттю» (Рим. 11:6). Потім, у нас є «зодягнувшись у броню праведности». Інакше (тобто, якщо ви не вдягатиметеся в броню праведності), ваше серце залишиться уразливим для хвороби самоосуду. Сатана упіймає вас своїми «підступами» у капкан, бо на вас немає повного комплекту обладунків від Бога, а є щось зроблене вами самими. Ви наділи броню самостійної праведності замість броні праведності Божої. Адже самостійна праведність проголошена Словом Божим помилковою. Тому недивно, якщо ви закуті в броню праведності, ви станете уразливими для хвороби самоосуду, насланим Сатаною. Якщо ми захистимо свої серця справжньою бронею праведності Божої, тоді те, що Писання каже в Посланні до Римлян 8:1, втілиться в наших життях: «Отже, немає нині ніякого осуду тим, котрі у Христі Ісусі».

Автор: Анастасіос Kіoyлaxoглoy

Попередній запис

Дивовижна благодать

Що таке благодать? Слово «благодать» – це переклад грецького слова χαρις (каріс). «Каріс» означає «добровільне незаслужене заступництво». У Біблії це ... Читати далі

Наступний запис

Блаженство убогості

«Всі митарі і грішники наближалися до Нього, щоб послухати Його» (Лк. 15:1), – читаючи цей вірш може скластися враження, що ... Читати далі