Дивовижна благодать

  1. Що таке благодать?

Слово «благодать» – це переклад грецького слова χαρις (каріс). «Каріс» означає «добровільне незаслужене заступництво». У Біблії це означає «незаслужена милість Господня». Важливість точного розуміння цього слова не може бути перебільшена, оскільки занадто часто люди плутають благодать з діяннями. Проте, благодать і діяння – абсолютно різні поняття. Послання до Римлян 4:4 каже нам: «Нагорода тому, хто робить, дається не з ласки, а за обов’язком».

У цьому реченні слово «милість» – це «каріс» у грецькому тексті, що, як ми з’ясували, означає «благодать». Цей уривок каже нам, що коли хтось заради чогось працює, він отримує за свою роботу нагороду. Отже, нагорода дається йому не по благодаті, а тому, що він працював заради неї, і тому її заслужив. Так само, коли в Слові Божому говориться, що щось дане нам по благодаті, це означає, що воно дане нам як подарунок, як щось, чого ми не заслужили і заради чого не працювали. Таким чином, стає очевидним, що ми можемо або заробити щось, або отримати це з милості. Робота і благодать не можуть існувати одночасно. Труднощі в розумінні і прийнятті цього факту спричиняють за собою те, що багато християн, замість того, щоб насолоджуватися тим, що вони вже отримали по благодаті, і використовувати це для зведення дружніх стосунків з Господом, намагаються досягти працею те, що в них вже є.

Ще один уривок, що визначає благодать і те, як вона співвідноситься із справами, можна знайти в Посланні до Римлян 11:6: «Але якщо за благодаттю, то не за діла; інакше благодать не була б уже благодаттю».

Цей уривок пояснює нам ще раз: якщо щось отримане працею – це не може бути отримане по благодаті, бо в такому разі «благодать не була б уже благодаттю»!!! Погляньте, як ясне і чисте Слово Боже. Багато хто з нас, звертаючись до Біблії, думає, що прочитане нами означає щось інше, ніж те, що там сказане; врешті-решт, ми повинні усвідомити, що Слово Боже означає те, що каже, і каже те, що означає. Усі ці дивні уявлення про те, що дар – це подяка, а благодать – це труди, породжені нашою відмовою прийняти Слово Боже. Ми звертаємося до Біблії з упередженою думкою, що ми повинні щось зробити, щоб досягти правильного положення перед Богом, і коли бачимо, що Слово Боже каже нам, що це правильне положення дароване нам по благодаті, завдяки діянням Господа Ісуса Христа, починаємо турбуватися і думати, що із Словом Божим щось не так. Хоча ми повинні і нам варто подумати, що не так з нашими упередженнями. Коли ти звертаєшся до Слова Божого, У ТЕБЕ НЕ МАЄ БУТИ ЖОДНИХ УПЕРЕДЖЕНЬ. Ти повинен звернутися до Біблії з наміром підігнати свої ідеї під неї, а не навпаки, приміром, підігнати Біблію під твою упереджену думку. Згадавши поняття спасіння і праведності, вже згадані нами тут, і плутанину, що панує із цього приводу, ми не станемо дивуватися, що Бог приділяв особливу увагу поясненню: коли Він каже «благодать», Він має на увазі благодать, а не діла!!! Давайте розуміти і цінувати це.

  1. Праведник, врятований благодаттю

Блага звістка, яка міститься в тій частині Слова Божого, яка адресована вірним після дня П’ятидесятниці, полягає в тому, що Христос дотримував усі необхідні умови для того, щоб ти, просто увірувавши в Нього, став праведним і набув спасіння. Це насправді блага звістка, чи не так? У Посланні до Ефесян сказано: «Бо благодаттю ви спасені через віру, і це не від вас, це – Божий дар: не через діла, щоб ніхто не хвалився» (2:8-9).

І ще: «тому що ділами закону не виправдається перед Ним ніяка плоть; бо законом пізнається гріх. Тепер же, незалежно від закону, з’явилася правда Божа, про яку свідчать Закон і Пророки, правда Божа через віру в Ісуса Христа у всіх і на всіх‚ хто вірує, бо нема різниці, тому що всі згрішили і позбавлені слави Божої, виправдовуються даром, благодаттю Його, через відкуплення у Христі ІсусіБо ми визнаємо, що людина виправдовується вірою, незалежно від діл закону» (Рим. 3:20-24,28).

Наведені вище уривки, на додачу до багатьох інших, стверджують, що спасіння наших душ і наше правильне положення перед Господом, наша праведність залежать не від того, скільки добрих справ ми зробили, здійснюємо або здійснюватимемо, а від благодаті Божої. Згідно з цими уривками, навіть якщо ти дотримуєш усі закони, ти не можеш бути праведником перед Богом; бо там утверджується, що ніхто не зможе стати праведником завдяки ділам закону. А також у цих уривках сказано, що «усі згрішили».

Але, слава Господові, є інший шлях, що веде до праведності перед Ним, і це – благодать. Звичайно, декому довелося потрудитися, щоб усі ці дари сталі легкодоступними для нас. І це не ви і не я, а Господь Ісус Христос. Послання до Римлян 3 розповідає нам про звершення Ісуса Христа: «Тому що всі згрішили і позбавлені слави Божої, виправдовуються даром, благодаттю Його, через відкуплення у Христі Ісусі, Якого Бог призначив як жертву очищення Його Кров’ю через віру; для свідчення правди Своєї в прощенні гріхів, вчинених раніше, за час довготерпіння Божого; для свідчення правди Його нині, щоб Він явився праведним і виправдовував того‚ хто вірує в Ісуса». (3:23-26)

Спокутування в Ісусі Христі, а не в тому, чого досягли ви і я. Це дуже важливо, якщо ми хочемо зрозуміти суть наших взаємин з Господом. Вони ґрунтуються на благодаті Божій і звершеннях Ісуса Христа, а НЕ на наших достоїнствах, трудах і досягненнях. Ми праведні перед Богом двадцять чотири години на добу. І ця праведність дарована нам по благодаті. Вона дарована нам у результаті незаслуженої прихильності і любові, яку Господь відчуває до нас. Це праведність, джерело якої – Бог, а не ми. Це не наша власна праведність. У Посланні до Галатів сказано: «Однак, дізнавшись, що людина виправдовується не ділами закону, а тільки вірою в Ісуса Христа, і ми увірували в Христа Ісуса, щоб виправдатися вірою в Христа Ісуса, а не ділами закону; бо ділами закону не виправдається ніяка плоть». (2:16)

І ще раз ми переконалися, що не ділами. Якби це було так, я б міг сказати: «Дивися, я зробив більше за тебе. Я заслуговую більше за тебе». Ніхто не може нічого заслужити перед Богом. Господь по Своїй любові приніс Свого Сина в жертву, щоб вірою в Нього ми стали праведними і врятувалися. Це справжня благодать! Дивна благодать!

  1. «Він став для нас»

Якщо просто ознайомитися з переконаннями і уявленнями багатьох християн, ми переконаємося, що ідея праведності завдяки трудам, тобто власній праведності, добре укоренилася в їх умах. Проте Писання не підтримує цю ідею. Насправді, Писання вказує не на те, що ми САМІ здатні стати добрими християнами перед Богом, а на жертву Христа, Який добився для нас того, що ми ВЖЕ такі перед Ним. 1 Коринтян (1:30) розповідає нам про звершення Христа: «Від Нього (тобто Бога) і ви в Христі Ісусі».

І ще раз ми переконалися, що ВІД БОГА ми в Христі Ісусі. Не через наші достоїнства або здібності, а по благодаті, любові і великодушності Бога ми в Христі Ісусі. У попередньому вірші (в. 29) сказано: «Щоб ніяка плоть не хвалилася перед Богом». Скоро ми дізнаємося, чим ми можемо хвалитися.

«Від Нього і ви в Христі Ісусі, Який став для нас премудрістю від Бога, праведністю і освяченням та відкупленням, щоб було як написано: “Хто хвалиться, нехай хвалиться Господом”» (1:30,31).

Ісус Христос став для нас усім цим. Він саме став (минулий час). Не сказано, що МИ стали для нього. ВІН став для нас. Він став премудрістю від Бога, праведністю, і освяченням, і відкупленням. Ви знаєте, чому ми праведні, відкуплені і святі перед Богом? Бо Ісус Христос став для нас усім цим. Коли це сталося? Коли ви увірували. Коли ви увірували, ви були проголошені праведними, ви врятувалися, ви освятилися. Я знаю, було б логічніше, якби Бог сказав нам: «Так, давай ти зробиш це і це, і потім ти врятуєшся і станеш праведним і т. д». Не дивлячись на те, що багато хто учить так, Господь так ніколи не учив. Господь учить, що для того, щоб стати праведним і врятуватися, вам треба повірити в Ісуса Христа.

Я пам’ятаю пару випадків зі свого життя, коли я, врешті-решт, засуджував себе, бо я намагався зайняти хороше положення перед Богом завдяки благим вчинкам, але мені це не вдавалося. Неможливо розвинути добрі стосунки з Господом, якщо ти не розумієш, що ти ВЖЕ праведник, і ти ВЖЕ врятований. Якщо ви з Господом будете в добрих стосунках, тоді справи стануть плодами цих стосунків. І це не ті діла, які ти сам придумав зробити для Бога, а ті, які «Бог наперед приготував» (Еф. 2:10) для тебе. От з чого ти починаєш. Якщо ти починаєш з добрих справ, щоб досягти правильного положення перед Богом, тоді ти зазнаєш невдачі. Ви завжди засуджуватимете себе самого, бо ви намагаєтеся досягти праведності ділами, а це неможливо. Якщо ти почнеш з розуміння того, що Ісус Христос став для тебе праведністю, відкупленням і т. д., і що все це даровано тобі як подарунок (по БЛАГОДАТІ), коли ти увірував, тоді ти можеш продовжувати робити ті діла, які Господь приготував тобі. Діла – це не основа, не спосіб досягнення добрих стосунків з Богом, а ПЛОДИ цих стосунків.

Автор: Анастасіос Kіoyлaxoглoy

Попередній запис

Жити по вірі

Є доволі відомий вислів: «Знання – це сила», який часто багатьма сприймається як певне гасло, життєве кредо. Хоча, насправді, цей ... Читати далі

Наступний запис

Дивовижна благодать (закінчення)

Броня праведності Глибше розуміння ролі праведності продемонстроване в Посланні до Ефесян 6, де говориться про зброю Божу, дану нам для ... Читати далі