Наша реакція

«І, витягнувши обидва човни на берег, залишили все і пішли за Ним» (Лк. 5:11), – напевно, ці слова слід вважати найголовнішими в євангельському епізоді про чудесний лов риби (див. Лк. 5:1-11). Чому саме ці, а не якісь інші? – Уся річ у тім, що Біблія, а передусім Євангелія – це Божа звістка, яка звернена особисто до нас, і саме від нас належить як ми на неї відреагуємо. І в цій реакції на Божий заклик хотілося виділити два аспекти.

Передусім, ми не сприймаємо Святе Письмо, Біблію, як слід його сприймати, ми зазвичай залишаємося просто сторонніми глядачами, у кращому випадку «беремо на озброєння» кілька цитат, якими послуговуємося в житті. Добре, якщо це будуть заповіді Божі, проте зазвичай беруться біблійні цитати, чи цілі збірки цитат (тут усе залежить від можливості пам’яті певної людини, а не зовсім міри її святості, як деколи вважають), якими користуються в потрібний момент заради власної користі, справити добре враження, а також, щоб осудити вчинки ближнього (звісно не самого ближнього, а лише його вчинки! – тут, між іншим, стає у нагоді цитата з Мф. 7:1, чи з інших паралельних місць).

Звичайно, це не є правилом (але досить поширеним явищем), є багато людей, які дійсно послуговуються біблійними принципами не тільки для власного виправдання чи засудження ближнього, а заради власного блага та блага ближніх. Проте, більшість з людей, які не розстаються з Біблію (що насправді дуже добре), у тій чи іншій мірі, є «заручниками» певних біблійних цитат, чи, так би мовити, певної релігійної доктрини. У цьому до речі немає нічого поганого, якщо людина постійно пам’ятатимете, що окрім її власного сприйняття, трактування Біблії («переліку» біблійних цитат), існують інші трактування (інші «переліки» біблійних цитат), які у свою чергу можуть суттєво відрізнятися від її погляду на Біблію. Відмінність поглядів ще не означає «єретичності» одного з них, хоча, звичайно, може і означати: як одного з них, так і обох.

Отже, все написане має на меті донести (зовсім не довести) одну річ: ми не повинні вважати особисто себе найвищою інстанцією в духовних питаннях (в інших бажано теж), адже «всякий, хто підноситься, принижений буде, а хто принижує себе, піднесеться» (Лк. 18:14). Є Символ віри, в якому викладені основні доктрини християнського віровчення, все інше є інтерпретаціями, і те, що відкривається особисто вам у Біблії, іншою людиною може сприйматися зовсім інакше, проте це не означає, що хтось з вас двох, трьох, чотирьох і т.д., обов’язково помиляється (хоча, звісно, може помилятися).

Про подібне писав свого часу апостол Павло: «Хто їсть, не зневажай того, хто не їсть; і хто не їсть, не осуджуй того, хто їсть, тому що Бог прийняв його. Хто ти, що осуджуєш чужого раба? Перед своїм Господом стоїть він або падає. І буде поставлений, бо Господь має силу поставити його. Один відрізняє день від дня, а інший судить про всякий день однаково. Кожен роби за свідченням свого розуму. Хто розрізняє дні, для Господа розрізняє; і хто не розрізняє днів, для Господа не розрізняє. Хто їсть, для Господа їсть, бо дякує Богові; і хто не їсть, для Господа не їсть і дякує Богові. Бо ніхто з нас не живе для себе і ніхто не вмирає для себе; а чи живемо – для Господа живемо; чи вмираємо – для Господа вмираємо; і тому чи живемо, чи вмираємо, – завжди ми Господні» (Рим. 14:3-8). Якщо ми дійсно серйозно сприймемо цей заклик, тоді Біблія відкриється нам в іншому світлі, і ми зможемо сприймати її не тільки як збірку корисних цитат і порад (від цього ми нікуди не подінемося), але і як Божу звістку звернену особисто до себе. При чому ця звістка може набувати найнепередбачуванішої форми.

Тепер стосовно другого аспекту – нашої реакції на диво. «Побачивши це, Симон-Петро припав до колін Ісусових і сказав: Господи, відійди від мене, бо я чоловік грішний!» (Лк. 5:8). Такою була реакція майбутнього апостола, який відчув свою негідність ставши свідком цього дива. Наслідок цієї реакції був вже згаданий на початку допису – залишив все і пішов за Ним. Якою ж буде ваша реакція на чергове Боже диво, до яких наслідків це призведе – усе залежатимете від того, як ви сприймете це Боже диво: як заклик для співпраці або ж винагороду за «праведність», численні «труди». Звісно, якщо ви це диво побачите.

Редакція сайту

Щоб завантажити цей запис у форматі doc натисніть на посилання:
docНаша реакція


Ваш коментар: