Як не стати «жертвою реклами»?

Між творцями реклами та політтехнологами є дещо спільне: вони намагаються нав’язати людям певний продукт: якісь товари чи послуги – у першому випадку, або якусь певну політичну фігуру чи політичну партію, силу – у другому. І щоб досягти цієї мети ці люди застосовують різноманітні технології, щоб переконати покупця або виборця, що їхній «товар» найкращий: саме те, що для них потрібно; те, що вони шукали чи чекали. І для досягнення бажаного для них результату ці дві верстви часто готові вдатися до будь-яких маніпуляцій, аморальних і навіть відверто протиправних дій.

Проте не будемо детально розглядати ці технології, а краще поговоримо, як краще захиститися від них, щоб не стати, як мовиться, «жертвою реклами» чи чиєїсь «брудної політичної технології». А це, насправді, не так важко, як може здатися на перший погляд, адже зазвичай творці реклами та політтехнологи діють за принципом, який фактично є ровесником людства і попри свій поважний вік не втратив своєї дієвості… і актуальності. Звичайно, для певних верств населення, які займаються просуванням певних товарів, послуг… чи політиків, якщо ми вже їх пригадали.

Першим, хто використав цю технологію був сатана, і сталося це в Едемському саду. От як розповідає про цю подію Біблія: «І сказав змій жінці: чи дійсно сказав Бог: не їжте ні від якого дерева в раю? І сказала жінка змію: плоди з дерев ми можемо їсти, тільки плодів з дерева, яке посеред раю, сказав Бог, не їжте їх і не доторкайтеся до них, щоб вам не померти. І сказав змій жінці: ні, не вмрете, але знає Бог, що того дня, коли ви з’їсте їх, розкриються очі ваші, і ви будете, як боги, що знають добро і зло. І побачила жінка, що дерево добре для їжі, і що воно приємне для очей і жадане, тому що дає знання; і взяла плодів його і їла; і дала також чоловікові своєму, і він їв» (Бут. 3:1-6). А тепер розглянемо як відбулося ошуканство «тисячоліття», якщо не взагалі всієї людської історії.

  1. Спочатку змій завів розмову з Євою (і підставив під сумнів Божий авторитет).
  2. Отримавши від жінки відповідь (насправді, не важливу яку, головне тут розпочати розмову), змій звинуватив Бога, тим самим остаточно відкинувши Його авторитет.
  3. Після того, заволодівши увагою співбесідниці, він пообіцяв, точніше навіть не пообіцяв, а сказав те, що кожна людина хотіла почути (тут варто поставити на Євине місце особисто себе): «Будете, як боги…».

А що означає вираз «бути як бог»? – Це поставити себе на місця Бога, справжнього Володаря всесвіту. Зробити себе замість Бога центром всесвіту. І це прагнення ховається в кожному з нас, лише щире покаяння може позбавити нас, і то, тільки в певній мірі, від цієї насправді смертельної хвороби.

Саме цим людським прагненням, а для багатьох неусвідомленим, а деколи і свідомим переконанням, що виключно їх власні інтереси знаходяться в центрі буття світу, користуються рекламники і політтехнологи, даючи людям те, що вони хочуть побачити і почути. Часто, навіть нічого конкретно не обіцяючи.

Якщо ж, ви не хочете бути ошуканими, то вам слід поставити Бога на перше місце у своєму житті (див. Мф. 22:37,38), і звичайно, покласти «усі турботи… на Нього, бо Він піклується про вас» (1Пет. 5:7).

Редакція сайту

Щоб завантажити цей запис у форматі doc натисніть на посилання:
docЯк не стати «жертвою реклами»?


Ваш коментар:

Попередній запис

"Ти цього гідна!"

Біблеїст Андрій Десницький про егоїзм, який формує наші почуття та бажання Одна дуже славна дівчина висловила заповітну мрію: добре, якщо ... Читати далі

Наступний запис

Міф про любов до себе

"Неможливо бути улюбленим і любити іншого, якщо не любиш сам себе. Тому сприймання любові повинне починатися зі сприйняття себе, з ... Читати далі