І

Коли ми проголошуємо Слово Боже, ми робимо його особистим. Тому коли Біблія каже «ви», ми кажемо «ми». Іншими словами ми застосовуємо його до себе. Ми вчинимо так з Посланням до Ефесян 2:8-10, яке є темою того, що ми розглядатимемо.

«Бо спасені МИ благодаттю через віру, а це не від НАС, то дар Божий, не від діл, щоб ніхто не хвалився. Бо ми Його твориво, створені в Христі Ісусі на добрі діла, які Бог наперед приготував, щоб ми в них перебували»

Тепер мені б хотілося визначити курс, яким ми слідуватимемо в нашому дослідженні. Я вірю, що слово, яке тут промовляється, може змінити життя людей і привести їх у згоду з цілями Божими. Що тут може відкритися невелике джерело, води якого множитимуться у ваших життях і потечуть до інших людей. З цього Бог може зробити щось, що вплине на долю багатьох людей.

Мені довелося чути багато молитов про пробудження і проповідей про пробудження. Деяким я повірив, а відносно деяких у мене виникли питання. Дозвольте сказати наступне, що жодного істинного пророцтва про пробудження не обійде необхідність того, що ми повинні виконати Божі умови для пробудження. Будь-яке пророцтво, яке просто говорить про те, що прийде пробудження і нам не потрібно нічого робити для цього, на мою думку, спокушає людей. Воно створює відчуття пасивності, яке насправді є перешкодою для виконання цілей Божих.

Зараз мені б хотілося розібратися з тим, що особисто я вважаю найбільшою небезпекою, яка, починаючи з першого століття і до сьогоднішнього дня, є джерелом проблем для Церкви Христової. Якщо я запитав вас, що я маю на увазі, то ви могли б дати мені безліч найрізноманітніших відповідей. Але та відповідь, яку дам я, може здивувати декого з вас. Але дуже уважно вивчивши це питання, я дійшов такого висновку, який зміцнюється з кожним роком, що найбільшою перешкодою для виконання цілей Божих у Церкві є законництво, легалізм. Можливо, дехто з вас має з цього приводу іншу думку – це ваше право.

Я дам вам визначення, що таке легалізм. Це спроба набути Божого благовоління тим, що ми робимо. Це спроба заробити спасіння виконанням якихось справ. Можна сказати інакше: легалізм це особливого роду мислення, що ми заслуговуємо Божу прихильність і заробляємо спасіння тим, що ми робимо. Я виявив, що більшість щирих християн по всьому світу потрапили в цю пастку – вони заплуталися в мережах легалізму.

Я добре обізнаний про інші крайнощі, які дістали назву антиномізм (від грец. antinomia – протизаконність), яке є відмовою дотримувати будь-які закони та етичні норми та йти власним шляхом. Це, звичайно ж, повністю суперечить Писанню. Але згідно з моїми особистими спостереженнями в багатьох випадках антиномізм у людях є реакцією проти легалізму. Саме легалізм підштовхує людей до антиномізму.

Давайте звернемося до Писання. У Книзі Йова сам Йов ставить дуже важливе питання. Немає важливішого питання, яке хтось з людей ставив. Книга Йова 9:2: «Як оправдатись людині земній перед Богом?»

Як виправдається людина перед Богом? Чи як людина може бути праведною перед Богом? Якщо ви дослідите відповіді друзів Йова, то вони глумилися над самою ідеєю, що хтось може бути праведним перед Богом. Він є абсолютно святим, а ми настільки несвятими і негідними, що вони говорили про те, що це просто безглуздо припускати, що хтось може бути праведним перед Богом. Але багато, багато століть потому – ми не знаємо в точності, коли була написана книга Йова – Бог дав Свою власну відповідь, яка міститься в Посланні до Римлян. Якщо ви бажаєте зрозуміти Послання до Римлян, то ключовим питанням для розуміння цього послання є питання праведності. Як я можу бути праведним перед Богом? Павло пояснює це в 16-му і 17-му віршах першого розділу: «Бо я не соромлюсь Євангелії, бож вона сила Божа на спасіння кожному, хто вірує, перше ж юдеєві, а потім гелленові. Правда бо Божа з’являється в ній з віри в віру, як написано: А праведний житиме вірою».

Що з’являється? Правда, праведність Божа. Ключовим словом, яке зустрічається тут тричі, є слово «віра». Праведність досягається тільки через віру, немає жодного іншого шляху для досягнення праведності.

У Посланні до Филип’ян Павло описує своє минуле в ортодоксальному юдействі. Я хочу процитувати лише декілька віршів. Говорячи про те, наскільки ревним ортодоксальним юдеєм він був, дотримуючи усі закони і правила, які він міг виконувати, він пише у Фил. 3:7-9: «Але те, що для мене було за надбання, те ради Христа я за втрату вважав. Тож усе я вважаю за втрату ради переважного познання Христа Ісуса, мого Господа, що я ради Нього відмовився всього, і вважаю все за сміття, щоб придбати Христа, щоб знайтися в Нім не з власною праведністю, яка від Закону, але з тією, що з віри в Христа, праведністю від Бога за вірою».

Саме про це ми і говоримо. Не про свою власну праведність, яка є дотриманням набору правил, але про праведність, яка приходить від Бога через віру.

Потім він говорить про результати цієї праведності. Вірші 10-11: «Щоб пізнати Його й силу Його воскресення, та участь у муках Його, уподоблюючись Його смерті, аби досягнути якось воскресення з мертвих».

Реальний вихід – це воскресіння з мертвих. Це не останнє воскресіння, це перше воскресіння, яке відноситься тільки до праведників. Павло говорить, що якби він тільки зміг досягти цього воскресіння.

У нас склалося таке уявлення, що мета християнського життя в тому, щоб потрапити на небеса. Проте не це є справжньою метою християнського життя. Небеса є прекрасною проміжною зупинкою, але не пунктом призначення. Метою є воскресіння. От коли Божі цілі будуть виконані. Поки наш дух знаходитиметься на небесах, наше тіло розкладатиметься в могилі. Але Ісус помер для того, щоб спокутувати дух, душу і тіло, і спокутування не досконале, поки тіло не буде спокуте разом з духом і душею.

Це станеться під час першого воскресіння, коли воскреснуть померлі в Христі, і ми будемо преображені вмить. Тоді «тлінне в нетління зодягнеться, і оце смертне в безсмертя зодягнеться» (1Кор. 15:54). От до чого прагну я, дорогі брати. От до чого прагнув Павло. Він казав, що для нього не має значення, чого це коштуватиме, але він має намір взяти участь у воскресінні, і в жодному разі не втратити його.

II >>