Новий погляд на розбійника на хресті

«Озвався і другий, і докоряв тому, і казав: чи ти не боїшся Бога, коли й сам на те саме засуджений? І ми засуджені справедливо, бо достойне за діла наші одержали; а Він нічого лихого не вчинив. І сказав Ісусові: пом’яни мене, Господи, коли прийдеш у Царство Твоє!» Євангеліє від Луки 23:40-42

Багато людей, почувши про навернення розбійника на хресті, відразу ж згадують про те, що він був врятований прямо біля воріт пекла, і посилюють свою увагу на цій думці. Його справедливо наводять у приклад, коли мова заходить про спасіння об «одинадцятій годині». Цей випадок навернення доводить, що доки людина здатна покаятися, вона може отримати прощення. Хрест Христовий має силу навіть для людини на ешафоті, якій залишилося жити декілька хвилин. Ісус був сильний рятувати за життя, і Він також міг рятувати, виривати душі з рук погибелі, перебуваючи при смерті.

Але цим не вичерпується сенс історії. І дуже шкода, що хтось бачить тільки одну ідею про спасіння в останню мить і не помічає, можливо, найголовнішого. Одного разу я прочитав в якійсь книзі, що цю історію не можна використовувати для заклику до покаяння на смертному одрі. Браття, якби автор мав на увазі, – а я сумніваюся, що він мав це на увазі, – що ця історія не повинна заохочувати людей відкладати покаяння на передсмертну годину, то він був би правий. Ніхто з нас не повинен підходити до цієї історії з такого боку, що тільки найбільш пропащі люди можуть бачити в Божому довготерпінні основу для продовження гріховного життя. Ця історія може виправдати відстрочення покаяння точно так, як і вона може виправдати крадійство. Я міг би з однаковим успіхом сказати: «Я можу бути злодієм, бо цей злодій був врятований» – і: «Я можу відкласти покаяння на потім, бо цей розбійник був врятований в останню мить». Істина в тому, що люди із зіпсованим серцем можуть обернути добре в зле: справедливість Божа стає причиною для відчаю, Його милість – приводом для гріха. Нечестиві люди можуть втопити себе в річках істини так само, як вони можуть потонути в морі хиби. Той, хто хоче померти, може пригнітитися хлібом життя або розбитися об Скелю спасіння. Немає такого вчення про благодать Божу, яке б безбожні люди не обернули в привід для розпусти.

З іншого боку, якби я сьогодні опинився біля ліжка вмираючої людини, стурбованої долею своєї душі, але яка боїться, що Христос не врятує її, бо вона так довго не каялася в гріхах, я б без коливань і щонайменших докорів сумління розповів їй про розбійника на хресті. Я б сказав їй, що хоча вона так само близька до смерті, як той розбійник, вона все ж може набути вічного життя, якщо покається в гріхах і з вірою звернеться до Христа. Я б говорив з щирим серцем, радіючи тому, що можу розповісти таку чудову історію людині, яка перебуває на порозі вічності. Я не думаю, що Святий Дух докорив би мене за те, як я використовую історію, записану Їм Самим, бо Він і записав її саме для таких випадків. Я б відчував упевненість, що я добре засвоїв урок з цієї історії і правильно викладаю його людині, що перебуває на порозі вічності і бажає навернутися до живого Бога. О так, нещасна душа, якого б віку ти не досягла, яку б частину земного шляху ти зараз не проходила, ти можеш прямо зараз набути вічного життя по вірі в Ісуса Христа!

Деякі люди гадають, що Євангеліє потрібно захищати. Вони глибоко помиляються. Йому не потрібні жодні наші оздоби. Коли ми захищаємо його словами «можливе» і «в деяких випадках» і додаємо свої умови і вимоги, то Євангеліє уподібнюється Давиду в бойових Саулових обладунках: воно обтяжене і паралізоване, як би каже: «Не можу ходити в цьому». Залиште Євангеліє таким, як воно є, і воно рятуватиме. Але спробуйте змінити його, і сіль втратить свою силу. От що я хочу сказати вам. Я чув твердження, що лише небагато людей звертаються в літньому віці, і вважається, що ця думка має підштовхнути молодих людей шукати Бога. Так, дійсно, на перший погляд, це дуже хороший мотив для молодих, але, з іншого боку, ця думка примушує опустити руки літніх людей. Я проти подібних висловлювань, бо, як мені здається, наш Господь і Його апостоли не учили нічому подібному. Більше того, наш Господь говорив про тих, хто був найнятий на роботу у винограднику об одинадцятій годині. І серед Його чудес є не лише спасіння вмираючих, але і воскресіння вже померлих. Слова Господа Ісуса не дають нам жодних підстав робити якісь негативні висновки про спасіння людей у літньому віці. Я маю сказати вам, що ваш вік не має жодного значення, коли мова заходить про прийняття Богом через віру в Ісуса Христа. Кожному з нас дана одна і та ж обіцянка: «Нині, коли почуєте голос Його, не зробіть жорстокими сердець ваших». Чи починаєте ви жити або вам залишилося декілька кроків до вічності, ви будете врятовані, якщо зараз знайдете притулок у тій надії, яку вам пропонує Євангеліє. Блага звістка, яку я проповідую, не знає ні вікових, ні якихось інших обмежень. Це сказано для усіх: «Віруй у Господа Ісуса Христа і спасешся ти». Саме цю звістку я повинен передати вам. Ми можемо звернутися до вас і так: «Хто віруватиме і хреститиметься, врятований буде», – і це теж є істиною для всіх людей, що живуть, якого б віку вони не були. І я не боюся того, що ви неправдиво зрозумієте історію про розбійника, що розкаявся на хресті і прямо з хреста вирушив у вічну славу. Але якщо ваше серце настільки зіпсоване, що ви все-таки обернете цю історію в зло, я нічого не можу з цим поробити. Станеться те, про що сказано в Писанні: для когось Євангеліє є «запах смертоносний на смерть, а для інших запах животворчий на життя» (2Кор. 2:16).

Але я не думаю, дорогі друзі, що єдина особливість спасіння розбійника полягає в тому, що воно сталося в останню мить. Це не лише не єдина, але навіть не головна думка. Гадаю, що для когось інші уроки виявляться важливішими. Я хочу коротко поговорити, по-перше, про особливості тих засобів, які були використані для спасіння розбійника; по-друге, про особливість його віри; по-третє, про особливості результату його віри ще за життя; по-четверте, про особливість обіцянки, яку він отримав завдяки вірі, про обіцянку, яка виконалася для нього в раю.

Автор: Чарльз Сперджен

Попередній запис

Велич дітей Божих

«Мої думки – не ваші думки, ні ваші путі – путі Мої, говорить Господь. Але, як небо вище за землю, ... Читати далі

Наступний запис

Особливість Божих засобів, використаних для навернення розбійника

Продовження, початок Отже, по-перше, ми повинні звернути увагу на винятковість і особливість тих засобів, які були використані для навернення розбійника. ... Читати далі