Чого остерігатися? (закінчення)

Гидотний чинник

Ви колись купували крем або помаду, рекламовані як насичені колагеном? Так мило звучить, правда? Напевно, до того моменту, як ви дізнаєтеся, що колаген виробляють з відходів боєнь. Серед джерел колагену – свиняча та коров’яча шкіра, а якщо колаген «морський» – то риб’яча луска.

Складники, які можуть робити з відходів від забитої худоби:

  • тваринний жир;
  • олеїнова кислота;
  • гліцерин;
  • колаген;
  • кератин;
  • желатин.

Зараз у США працюють двадцять п’ять заводів, що переробляють відходи м’ясної промисловости на сировину для косметики[1]. Однак одержати інформацію про ці відходи важко. Якщо ці складники зазначено на етикетці, то ви не дізнаєтеся, чи їх зроблено з відходів туш худоби, чи штучно синтезовано. Часто цього не знають самі виробники. Компанії-постачальники можуть цього не розголошувати. Оптимальний вихід – шукати етикетки з написом «Без похідних продуктів тваринництва» або «Стовідсотково рослинне».

Пам’ятайте!

Тіло адсорбує те, що наносите на шкіру. За цим принципом діють нікотин та протизаплідні пластирі. Кожен складник косметичного засобу може адсорбуватися і потрапити в кров. Зазвичай косметику створюють власне за цим принципом проникнення крізь шкірні покриви для досягнення «результату».

Нам не відомо, якими будуть довготермінові ефекти цих засобів. Тестування забрало б мільйони доларів і чимало часу, якого косметичні компанії в гонитві за новинками просто не мають.

«Але ж я користуюся лише натуральною косметикою». Це ви так думаєте. Не вірте, що той чи той засіб добрий для шкіри лише тому, що на етикетці написано «природне». Експерт з органічної продукції Віл Бейкер розповів мені, що слова «природний» або «натуральний продукт» фактично беззмістовні. Кімберлі Сейер, експерт з промислового виробництва, а саме з органічної хімії, поділяє ці переконання: «FDA дозволяє написати на упаковці «натуральний продукт», якщо природне походження має три відсотки складу». А 97% можуть бути синтетичними, зокрема продуктами відходів нафти.

Часто компанії, що наголошують на природному походженні своїх продуктів, додають до них парабенові консерванти, похідні нафтопродуктів та інші отруйні речовини.

До інших «беззмістовних» означень на пакуванні косметики належать такі:

  • «Органічний». Не існує жодних державних норм, які визначають, що таке органічна косметика. Практично ці «органічні» засоби можуть бути напхані синтетичними хімікатами;
  • «Без спирту». Згідно з нормативами FDA, це «традиційно означає, що продукція не містить етилового спирту (або хлібного спирту). Однак косметичні засоби можуть містити інші спирти, як-от цетиловий, стеариловий, цетеариловий чи ланолін»[2];
  • «Без ароматизаторів». FDA визначає це як «відсутність у продукту відчутного запаху. Ароматизатори можуть додавати до косметики без ароматизаторів для маскування будь-якого неприємного запаху»[3];
  • «Гіпоалергенний». Це означає, що продукт не містить складників, знаних як такі, що викликають негативні реакції. Для цього поняття не існує державного визначення, тому косметичні компанії можуть використовувати його на свій розсуд;
  • «Перевірено дерматологами». Найімовірніше, що якийсь дерматолог справді наносив зразки продукту на людську шкіру, щоб побачити, чи викликає засіб якусь шкірну реакцію. Це не означає, що продукт не містить хімікатів, які можуть спричинити такі розлади в організмі, що виявляться пізніше.
  • «Рекомендовано педіятрами або дерматологами». У деяких випадках лікарі отримують гроші за свої рекомендації.

«Але ж компанії, що виробляють органічну косметику, також використовують консерванти», – скажете ви. Звичайно, використовують. Якщо залишити молоко на кухонному столі, воно зіпсується, як і багато інших природних продуктів. Консерванти – не ворог, як і хімікати. Протестують проти складників, шкідливість яких доведено. Існують природні продукти, які не потребують консервантів, а також природні консерванти, доступні виробникам.

Починаючи подорож із цією книжкою, ви, може, не захочете нічого змінювати у своїх щоденних гігієнічних та косметичних процедурах. Це нормально. Я також не відмовилася від усіх засобів. Якщо вибираєте один природний продукт, це не зобов’язує вас відмовитися від усіх штучних. Та зміни у вашій зовнішності пробудять бажання спробувати ще щось – у цьому і полягає найцікавіше в подорожі.

Досі жінок не навчали читати етикетки на косметичних продуктах. Підозрюю, що в Америці скоро настане революція етикеток: жінки почнуть придивлятися і до складників продуктів косметичних засобів так само, як раніше навчилися читати етикетки харчових продуктів та робити розумний вибір. Знання – це сила.

Кілька років тому транс-жири містилися в тисячах продуктів. Експерти знали, наскільки ці жири небезпечні для здоров’я, але ж вони були дешеві і мали тривалий термін зберігання, тому виробники надалі додавали їх у продукти харчування. Мірою того, як споживачі за допомогою самоосвіти дізнавалися про їх властивості, зріс попит на продукцію без транс-жирів, і це привернуло увагу виробників. Якщо вони хотіли продавати, треба було вилучити транс-жири з виробництва. І сьогодні компанії зазначають на етикетках точну кількість транс-жирів, а продукти, які їх не містять, мають більшу цінність. Компанії змінили рецептуру продуктів не тому, що усвідомили їх шкідливість, а тому, що ризикували втратити бізнес.

Коли жінки знатимуть, що за продукти вони купують, робитимуть інакший вибір, і виробникам доведеться на це зреагувати.

 

Вродлива від природи

Ми витрачаємо мільярди доларів на продукти потенційно шкідливі або ті, що дають безпідставні обіцянки. Такі гроші можна використати краще. У цій книжці я розповім, як замінити промислові продукти, варті сотень доларів, стародавніми косметичними засобами, які справді дають результат. Ці засоби перевірені дослідженнями і є безпечні, натуральні та корисні. Складники засобів – здорові продути, і лікарі навіть рекомендують вживати їх в їжу щодня. (Чи траплялося вам бачити на етикетці зволожувального крему рецепт, як його застосовувати в кулінарії?)

Кожна жінка заслуговує на те, щоб почуватися вродливою, незалежно від кількости грошей у гаманці і всієї журнальної писанини. Хай там що, більшість із нас усвідомлює потребу викинути порнографічні журнали чи спіритичну дошку, бо розуміє: такі речі засмічують життя. Але чи задумувалися ви, як косметичні засоби озлоблюють дух? Коли їх продають, створюючи сумніви в нашій жаданості, гідності та вроді, то зазіхають на наш божественний спадок. В їхньому світі потрібно будь-що уникати старіння, жир – це найбільший ворог, а краса – це товар. Щоразу, коли купуєте «весь пакет», голос цього світогляду у вашій підсвідомості стає гучнішим. Це ще одна причина, щоб ввести більше природних альтернатив до наших щоденних процедур краси.

Ми оплачуємо рахунки за маркетинг та рекламу. Природні продукти, які пропонує ця книга, не потребують рекламних мегакампаній міжнародного ринку косметичних продуктів. Від сьогодні ви витрачатимете гроші на сам косметичний засіб, а не на рекламу. Нема такої реклами, яка покращила би стан шкіри. Жоден телевізійний ролик не розгладив ні однієї зморшки. Не марнуйте гроші на те, що навіть не торкнеться до вашої шкіри.

Окрім того, Богові не потрібна знадлива реклама. У нього вже є одна, що іде цілодобово: «Небо звіщає про Божую славу, а про чин Його рук розказує небозвід. Оповіщує день дневі слово, а ніч ночі показує думку» (Пс. 19:1-2).

Хто може перевершити творіння Боже? Я прочитала етикетку мого колись улюбленого молочка для тіла (отого, що збільшувало ризик захворіти на рак грудей): тридцять складників, усі для того, щоб спробувати досягнути відчуття зволоження шкіри.

Далі на вас чекає дивовижний природний зволожувач, що має лише один складник. Скільки б годин науковці не провели в лабораторіях, Боже творіння не перевершити.


[1] Recordkeeping Requirements for Human Food and Cosmetics Manufactured From, Processed With, or Otherwise Containing, Material from Cattle (Вимоги обліку продуктів харчування та косметики, що є вироблені з тканин великої рогатої худоби і тих, що містять складники такого походження) // U. S. Department of Health and Human Services, Food and Drug Administration. – 2004. – July, 14 // http://www.fda.gov/OHRMS/DOCKETS/98fr/04-15880.htlm (від 15 липня 2006 p.).

[2] Lewis Carol. Clearing Up Cosmetic Confusion // FDA Consumer. – 1998. – Трав.-черв. (доповнено в серпні 2000 p.) // http://www.fda.gov/fdac/features/1998/398_cosm.html (від 15 липня 2006 p.).

[3] Там само.

Попередній запис

Чого остерігатися?

Ознайомившись із наведеними нижче хімікатами, які негативно впливають на стан вашого здоров’я, можете аналізувати вміст своїх косметичних засобів. Парабени Парабени ... Читати далі

Наступний запис

Догляд за шкірою

Коли наша шкіра виглядає гарно, ми просто сяємо – і використовуємо менше косметики. Засоби догляду за шкірою призначені залишатися на ... Читати далі