Проти осудження

«Не судіть, щоб і вас не судили; бо яким судом судити будете, таким же осудять і вас» (Мт. 7:1,2), – попереджає нас Христос. «Тому не судіть передчасно нічого, аж поки не прийде Господь, що й висвітлить таємниці темряви та виявить задуми сердець, і тоді кожному буде похвала від Бога» (1Кор. 4:5), – розвиває далі цю думку Біблія. «Один Законодавець і Суддя, що може спасти й погубити. А ти хто такий, що осуджуєш ближнього?» (Як. 2:12), – так би мовити підсумовує ці роздуми Послання Якова. Нам же, зі свого боку, треба вчитися Божій науці, а євангельська історія про Закхея стане тут у добрій нагоді.

Ким власне був Закхей? Щоб дати ґрунтовну відповідь на це запитання, варто поглянути на постать героя євангельської розповіді з різних ракурсів, на те, як його власне сприймало оточення.

Спочатку від євангеліста Луки ми дізнаємося, що Закхей «був старший над митниками, і був багатий» (Лк. 19:2), що у свою чергу робило його впливовою людиною в тогочасному суспільстві. Можна припустити, що окупаційна римська адміністрація добре ставилася до Закхея, якщо він обіймав таку посаду.

«Грішний муж!» (див. Лк. 19:7) – а це думка співвітчизників, які для цього мали цілком ґрунтовну причину: адже Закхей працював на окупаційну поганську владу, що, ясна річ, не могло подобатися його євреям-побратимам. Втім, більш за все, вони його не вважали братом для себе.

«Син Авраамів» (Лк. 19:9), – а це вже думка Бога.

Отже, що ми в підсумку дізнаємося про Закхея? До нього схвально, принаймні до моменту навернення, ставилися погани-окупанти; його зневажали і цілком ймовірно, ненавиділи співвітчизники. А для Бога він був, точніше став завдяки покаянню, улюбленим дитям.

Яка ж думка про Закхея відповідає істині? – Ясна річ, що Божа, – почуємо у відповідь. А тепер за аналогією, інше запитання: А чия думка про ваше оточення більше відповідає дійсності: Божа чи ваша? – Певно, ви добре знаєте відповідь.

Тому, зважаючи на все написане і сказане, «не судіть, щоб і вас не судили», а щоб у майбутньому не помилятися в оцінці ближніх, пам’ятаймо: «Син бо Людський прийшов, щоб знайти та спасти, що загинуло!» (Лк. 1:10). І Він це здатен зробити, аби тільки люди цього хотіли.

Редакція сайту

Щоб завантажити цей запис у форматі doc натисніть на посилання:
docПроти осудження


Ваш коментар: