Християнський шлюб: краще не женитися?

«Краще не женитись» – вигукують апостоли після розповіді Христа про обов’язки чоловіка і дружини. Вчення Христове про «абсолютну моногамію» сприймається – не кимсь, а Його учнями! – як щось абсолютно нездійсненне. Так вважають самі апостоли.

«Але що неможливе людині можливе Богові». Щоб союз чоловіка і дружини був таким яким його задумав Бог – потрібен Сам Бог, потрібна благодать: потрібне Таїнство – Таїнство шлюбу, Вінчання. Благодать Божа зміцнить те, що за «природним порядком» не може утриматися.

Перші людські відносини – це стосунки чоловіка і жінки, Адама і Єви. Людина скоїла перший гріх не одна, а як пара. Відтоді, ніяка інша сфера людського життя не заплутана так – як сексуальна. Щаслива сім’я є в буквальному значенні слова дивом, вона може народитися тільки в Таїнстві.

Сім’я в пропащому стані є «осередок суспільства», тобто першоелемент цього світу. Христос закликає ненавидіти «природні зв’язки» і зводити стосунки через Нього, а не за законами пропащого світу.

Шлюб, як він задуманий Богом, і яким він може стати за допомогою Божою – прекрасний, це зразок відносин людей один з одним і Богом. Писання через шлюбні образи передає свою Звістку про Любов – у Пісні Пісень, і особливо прекрасно – через нещасний шлюб – у книзі Осії. Христос – Жених, а християни – сини чертога шлюбного. Апостол Павло уподібнює таємницю Церкви і Христа таємниці чоловіка і дружини. Апокаліпсис закінчується закликом Нареченої: «Гряди!».

Апостола Павла часто звинувачують у сексізмі. Проте, якщо ми уважно прочитаємо його зауваження з приводу стосунків подружжя, то зрозуміємо просту логіку апостола. Він не займається розбором конкретних звичаїв або думок тієї епохи. Для нього головне – затвердити принцип: «у Христі немає ні чоловіка ні жінки». Просуваючи цей засадничий принцип, але не входячи в суперечку із звичаями, які він не в силах змінити, Павло через самі ці звичаї показує Христову правду. Дійсно, «жінка не володіє своїм тілом, а чоловік», але «також і чоловік не володіє своїм тілом, а жінка». Так, «жінці з чоловіком не розлучатися», але і «чоловікові не залишати своєї жінки». Цей принцип покладений в основу усіх настанов Павла відносно шлюбу і статей взагалі.

За матеріалами сайту: https://predanie.ru

Наступний запис

Чи є надія на міцний шлюб?

Якось одна жінка поділилася зі мною своїм баченням про шлюб: «Це, неначе, я роздивляюся неосяжну пустелю через бінокль. Куди не ... Читати далі