Спасіння ділами Закону або Благодаттю?

І. Виправдання ділами Закону або вірою

Сьогодні сперечаються про благодать і спасіння. Одні кажуть, що спасіння є безвідплатним даром від Бога через віру в Ісуса Христа. Інші стверджують, що однієї тільки віри для спасіння недостатньо, але для абсолютного спасіння потрібне виконання Закону. При цьому прибічники цього погляду посилаються на уривок з Послання Якова 2:24: «Бачите, що людина виправдовується ділами, а не тільки вірою?»

Що відповісти на це?

Відповідь проста: Біблія учить, що спасіння ми набуваємо тільки вірою, а ділами перед Богом ніхто виправдатися не зможе:

  • «…ділами закону не виправдається перед Ним ніяка плоть; бо законом пізнається гріх» (Рим. 3:20).
  • «Бо ми визнаємо, що людина виправдовується вірою, незалежно від діл закону» (Рим. 3:28).
  • «Він спас нас не за діла праведности, які б ми вчинили, а з Своєї милости, через купіль відродження і оновлення Святим Духом» (Титу 3:5).
  • «…Людина виправдовується не ділами закону, а тільки вірою в Ісуса Христа» (Гал. 2:16).

Тоді виникає питання: що ж робити з уривком з Якова 2:24? Невже в Біблії є протиріччя? У жодному разі. Просто йдеться про різного роду «ділах». У всіх попередніх уривках говориться про «діла Закону», а в Посланні Якова говориться про «діла віри». Треба читати цей уривок у його контексті. У своєму посланні Яків говорить про людей, які є християнами тільки на словах, а насправді нічим не відрізняються від невіруючих. Яків говорить не про спасіння в ділах, а про діла, які є плодами Святого Духа, що перебуває у врятованій людині. Біблійні приклади, які використовує Яків у своєму листі, доводять цю думку: Люди врятувалися не тому, що зробили щось, а тому що повірили; а діла, які вони зробили, були свідоцтвом і підтвердженням їх віри.

Авраам отримав благословення від Бога не в ділах Закону. Він отримав благодать в очах Божих за 400 років до того, як Бог дав Закон ізраїльському народу через Мойсея. Таким чином, ми бачимо, що ідея благодаті не є новозавітною ідеєю! Ще в Старому Завіті існував Божий принцип отримання благодаті від Бога по вірі: «Що ж, скажемо, Авраам, отець наш, здобув через плоть? Якщо Авраам виправдався ділами, він має похвалу, але не у Бога. Бо що говорить Писання? Пові­рив Авраам Богові‚ і це зараховано йому в праведність» (Рим. 4:1-3).

ІІ. Ера благодаті

  1. Ми живемо в еру (епоху) благодаті.

Ера благодаті також називається «Днем спасіння». Цей день триває вже упродовж 2000 років. Християни знаходяться не під Законом, але під Благодаттю:

  • «…бо кінець закону – Христос, на праведність кожного‚ хто вірує» (Рим. 10:4).
  • «…бо закон був даний через Мойсея; а благодать і істина через Ісуса Христа сталися» (Ін. 1:17).
  1. Закон же поширюється на тих, хто знаходиться під Законом, а не під благодаттю.

«Ті, які, не маючи закону, згрішили, поза законом і загинуть; а ті, які у законі згрішили, за законом будуть засуджені» (Рим. 2:12).

На того, хто вірує в Ісуса Христа, поширюється інший закон – закон благодаті:

  • «Тепер же, незалежно від закону, з’явилася правда Божа, про яку свідчать Закон і Пророки, правда Божа через віру в Ісуса Христа у всіх і на всіх‚ хто вірує, бо нема різниці, тому що всі згрішили і позбавлені слави Божої, виправдовуються даром, благодаттю Його, через відкуплення у Христі Ісусі, Якого Бог призначив як жертву очищення Його Кров’ю через віру; для свідчення правди Своєї в прощенні гріхів, вчинених раніше, за час довготерпіння Божого; для свідчення правди Його нині, щоб Він явився праведним і виправдовував того‚ хто вірує в Ісуса» (Рим. 3:21-26).
  • «Отже, немає нині ніякого осуду тим, котрі у Христі Ісусі живуть не за плоттю, але за духом. Бо закон духу життя в Христі Ісусі звільнив мене від закону гріха і смерти. А як закон, ослаблений плоттю, був безсилий, то Бог послав Сина Свого в подобі плоті гріховної в жертву за гріх і осудив гріх у плоті, щоб виправдання закону здійснилося в нас, які живуть не за плоттю, а за духом» (Рим. 8:1-4).

ІІІ. Благодать не має бути приводом для гріха

Як ми з’ясували, християни знаходяться під благодаттю. Проте це не означає, що вони – поза Законом і тому можуть грішити. Біблія нас неодноразово про це попереджає:

  • «Гріх не повинен над вами панувати, бо ви не під законом, а під благодаттю» (Рим. 6:14).
  • «Що ж? Чи станемо грішити, тому що ми не під законом, а під благодаттю? Зовсім ні. Невже ви не знаєте, що кому ви віддаєте себе в раби на послух, того ви і раби, кому підкоряєтесь: чи то раби гріха – на смерть, чи то послуху – на праведність? Дякувати Богові, що ви, бувши раніше рабами гріха, від серця стали слухняні тому родові вчення, якому віддали себе. Звільнившись же від гріха, ви стали рабами праведности» (Рим. 6:15-18).
  • «Усякий, хто чинить гріх, чинить і беззаконня; і гріх є беззаконня. І ви знаєте, що Він явився для того, щоб узяти гріхи наші, і що в Ньому немає гріха. Кожний, хто перебуває в Ньому, не грішить; усякий, хто грішить, не бачив Його і не пізнав Його. Діти! Нехай ніхто не вводить вас в оману. Хто творить правду, той праведний, як і Він праведний. Хто чинить гріх, той від диявола, бо спочатку диявол згрішив. Заради цього і явився Син Божий, щоб зруйнувати діла диявола. Кожний, народжений від Бога, не чинить гріха, тому що сім’я Його перебуває в ньому, і він не може грішити, бо народжений від Бога. Діти Божі і діти диявола пізнаються так: усякий, хто не творить правди, не є від Бога, як і той, хто не любить брата свого» (1Ін. 3:4-10).

Тут якраз і доречно процитувати той самий уривок з другого розділу Послання Якова: Наші справи завжди говорять голосніше за наші слова. І наші справи свідчать про те, що ми живемо в гріху, то віра наша – тільки на словах. Якщо ж наше життя приносить плоди Духа Святого («Плід же духа є: любов, радість, мир, довготерпіння, доброта, милосердя, віра, лагідність, стриманість. На таких нема закону» Гал. 5:22-23), то це є свідченням того, що ми дійсно знаходимося під благодаттю нашого Господа Ісуса Христа, Який помер за нас на хресті, щоб ми могли жити і мати вічний мир і спілкування з нашим Творцем.

Заслужити прощення Боже неможливо. Власними силами ми не можемо досягти вічного життя. Господь Бог і не вимагає від нас неможливого, знаючи нашу неспроможність і нездатність заслужити собі спасіння. Господь вже зробив усе необхідне для того, щоб ми примирилися з нашим Творцем. Сьогодні Він пропонує кожному з нас безвідплатний дар спасіння. Це благодать – незаслужений нами дар, який треба прийняти вірою в Ісуса Христа – Бога, Який прийшов на Землю в тілі, щоб померти за наші гріхи: за мої і твої гріхи.

Чи приймете ви цей дар чи відкинете, – вирішувати вам.

За матеріалами сайту Біблійний дискусійний клуб

Попередній запис

Сенс і призначення Благодаті Божої

Що таке благодать і чим благодать відрізняється від милості і любові Треба зрозуміти, що Божа Благодать це не одне й ... Читати далі

Наступний запис

Відповідальна місія

Одна з причин, через яку світ не хоче/не готовий прийняти Христову Благу вість, полягає у відмінності поглядів на людську природу, ... Читати далі