Передмова

Розмову про шлюб хотілося б розпочати з… євангельської проповіді. “Отже, йдіть, навчайте всі народи, хрестячи їх в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все, що Я заповів вам…” – саме такими словами закінчується Євангелія від Матфея (28:19,20).

Хоча ці слова в першу чергу були звернені до апостолів, але вони залишаються актуальними і для нас, християн 21 століття. Адже і ми, як і апостоли 20 століть тому, являємося учнями Христовими, принаймні такими себе вважаємо…

Отже, йдіть, навчайте… Свідчити, навчати найкраще на власному прикладі, і християнський шлюб, заснований на біблійних засадах, є найкращим прикладом переваги віри над невір’ям. Особливо в наш непростий час, коли сім’я – найкращий плацдарм для дії благодаті Духа Святого, – зазнає величезної кризи. Адже ворог роду людського намагається зруйнувати якнайбільше сімей, спотворити інститут шлюбу, звести його нанівець. Тому до побудови, розвитку власної сім’ї не можна ставитися несерйозно, без відповідальності, покладаючись на волю випадку.

Сподіваємось, що ця збірка допоможе Вам у певній мірі розкрити біблійний погляд на шлюб, обов’язки, які він накладає на його учасників, щоб у подальшому це сприяло розвитку ваших сімейних відносин і Ваш шлюб являв живу євангельську проповідь.

Редакція сайту

Що каже Біблія про шлюб?

Божественне походження шлюбу вказане в книзі Буття. «І сказав чоловік: ось, це кістка від кісток моїх і плоть від плоті моєї; вона буде зватися жінкою, бо взята від чоловіка [свого]. Тому залишить чоловік батька свого і матір свою і пристане до жінки своєї; і стануть [два] однією плоттю» (Бут. 2:23-24). Бог створив чоловіка, а потім жінку – з його кістки. Як написано, Бог «узяв одне з ребер його» (Бут. 2:21-22). Ужите тут єврейське слово буквально означає «бік людини».

Таким чином, Єва була взята з «боку» Адама, і вона повинна бути поруч із ним. «І нарекла людина імена всій худобі і птахам небесним і всім звірам польовим; але для чоловіка не знайшлося помічника, подібного до нього» (Бут. 2:20). В оригіналі слова «помічника, подібного до нього» – це одне слово. Воно означає оточувати, захищати, допомагати чи помічник. Тобто, Єва була створена, аби перебувати поруч з Адамом як його «половинка» і допомагати йому. Чоловік і жінка в шлюбі стають однією плоттю. Новий Завіт добавляє зауваження щодо цієї «єдності»: «Тож вони вже не двоє, але одна плоть. Отже, що Бог з’єднав, того людина нехай не розлучає» (Мф. 19:6).

Є декілька послань апостола Павла, які описують основні принципи біблійної позиції щодо шлюбу і про те, як відродженим віруючим слід діяти у своїх шлюбних стосунках. Один такий текст ми знаходимо в 1Кор., розділ 7, а інший – в Еф. 5:22-33. Разом ці тексти дають віруючому біблійні принципи, які можуть бути використані для формування основ шлюбних стосунків, угодних для Бога.

Слова в Посланні до Ефесян є особливо сильними стосовно успішного біблійного шлюбу: «Жінки, коріться своїм чоловікам, як Господеві, бо чоловік є голова жінки, як і Христос глава Церкви, і Він же Спаситель тіла» (Еф. 5:22-23). «Чоловіки, любіть своїх жінок, як і Христос полюбив Церкву і віддав Себе за неї» (5:25). «Так повинні чоловіки любити своїх жінок, як свої тіла: хто любить свою жінку, любить самого себе. Бо ніхто ніколи не мав ненависти до своєї плоті, а годує і гріє її, як і Господь Церкву» (5:28-29). «Тому залишить чоловік батька свого і матір і пристане до жінки своєї‚ і будуть двоє одна плоть» (5:31).

Коли чоловік і дружина застосовують ці принципи – вони створюють біблійний шлюб. Це збалансовані стосунки, з Христом на чолі сімейної пари. Таким чином, біблійна ідея шлюбу полягає в поєднанні двох осіб, яке відображає єдність Христа з Його Церквою.

За матеріалами сайту: https://www.gotquestions.org