Воскресіння мертвих – частина 2

ІІІ. Що ж таке воскресіння мертвих?

1. Три визначення воскресіння мертвих:

А. Воскресіння – це життя в новому тілі після смерті.

Коли людина помирає, то насправді помирає тільки її тіло, а дух повертається до Творця. “І повернувся порох у землю, чим він і був; а дух повернувся до Бога, Який дав його” (Еккл. 12:7). Таким чином, поняття про воскресіння відноситься не до нашого духу, а до тіла!

Та і все я вважаю за ніщо заради переваги пізнання Христа Ісуса, Господа мого: для Нього я від усього відмовився і все вважаю за сміття, щоб придбати Христа і знайтись у Ньому не зі своєю праведністю, яка від закону, але з тією, що через віру в Христа, з праведністю від Бога за вірою;  щоб пізнати Його і силу воскресіння Його, і участь у стражданнях Його, уподібнюючись смерті Його, щоб досягти воскресіння мертвих” (Флп. 3:8-11) + “А наше життя – на небесах, звідкіля ми чекаємо і Спасителя, Господа нашого Ісуса Христа, Який перемінить тіло смирення нашого так, що воно буде відповідне славному Тілу Його, силою, якою Він діє і підкоряє Собі все” (Флп. 3:20-21).

Висновок, який виходить з цих двох уривків, – Воскресіння – це отримання людиною прославленого тіла.

Бо знаємо, що‚ коли земний наш дім, ця хатина, розвалиться, ми маємо від Бога житло на небесах, дім нерукотворний, вічний. Від того ми і зітхаємо, бажаючи облачитися в небесне наше житло; тільки б нам і вдягненим не виявитися нагими. Бо ми, знаходячись у цій хатині, зітхаємо під тягарем, бо не хочемо роздягнутися, але вдягнутися, щоб смертне поглинуте було життям. На це саме і створив нас Бог і дав нам запоруку Духа” (2 Кор. 5:1-5).

По-перше, зверніть увагу на те, як названо наше земне тіло, і як названо наше нове тіло, яке ми отримаємо після смерті: Земне тіло назване земним домом; хатиною, яка розвалиться; смертним. Нове тіло назване житлом на небесах, домом нерукотворним, вічним, небесним житлом, життям.

По-друге, зверніть увагу на фразу: “На це саме і створив нас Бог і дав нам запоруку Духа“. Вона проливає світло на призначення людини. Господь створив нас для воскресіння і життя вічного!

Б. Спасіння нашого тіла.

У Біблії воскресіння мертвих також названо спасінням: “Благословен Бог і Отець Господа нашого Ісуса Христа, Який з великої Своєї милости відродив нас воскресінням Ісуса Христа з мертвих для живого уповання‚ для спадщини нетлінної, чистої, нев’янучої, яка зберігається на небесах для вас, яких сила Божа через віру охороняє для спасіння, що готове відкритися в останній час” (1Пет. 1:3-5).

В. Спокутування нашого тіла.

У Біблії воскресіння мертвих також названо оживленням тіла: “Якщо ж Дух Того, Хто воскресив із мертвих Ісуса, живе у вас, то Той, Хто воскресив Христа з мертвих, оживить і ваші смертні тіла Духом Своїм, який живе в вас” (Рим. 8:11);

Воскресіння мертвих також названо звільненням від рабства тлінню, усиновленням і спокутуванням тіла: “А якщо діти, то і спадкоємці, спадкоємці Божі, співспадкоємці ж Христу, коли тільки з Ним страждаємо, щоб з Ним і прославитися. Бо гадаю, що нинішні тимчасові страждання нічого не варті порівняно з тією славою, яка відкриється в нас. Бо створіння з надією чекає з’явлення синів Божих, тому що створіння підкорилося суєті не добровільно, а з волі того, хто його підкорив, у надії, що й саме створіння буде визволене від рабства зотління на свободу слави дітей Божих. Бо знаємо, що всі істоти разом стогнуть і мучаться донині; і не тільки вони, але й ми самі, маючи початок Духа, і ми самі в собі стогнемо, чекаючи усиновлення, відкуплення тіла нашого” (Рим. 8:17-23).

У тих, хто доживе до Другого пришестя Христового, земне фізичне тіло преобразиться в прославлене тіло. А ті, хто помер у Господі, отримають нове прославлене тіло:

Не хочу ж, браття, лишати вас у незнанні про померлих, щоб ви не сумували, як інші, що не мають надії. Бо коли ми віруємо, що Ісус помер і воскрес, то й померлих в Ісусі Бог приведе з Ним. Бо це говоримо вам словом Господнім, що ми, які живемо і залишимося до пришестя Господнього, не попередимо померлих, тому що сам Господь у час сповіщення, при голосі архангела і сурми Божої, зійде з неба, і мертві у Христі воскреснуть раніш; потім ми, що лишились живими, разом з ними будемо піднесені на хмарах назустріч Господеві у повітря і так завжди з Господом будемо. Отже, втішайте один одного цими словами” (1 Сол. 4:13-18).

2. Два воскресіння мертвих:

Як Старий, так і Новий Завіти попереджають нас про два воскресіння: про воскресіння праведних і воскресіння неправедних:

І багато з тих, що сплять у поросі землі пробудяться, одні для життя вічного, інші на вічну наругу і посоромлення” (Дан. 12:2).

Але признаюся тобі в тому, що, згідно вченню, яке вони називають єрессю, я дійсно служу Богові отців моїх і вірую всьому, що написано в Законі і Пророках, маючи надію на Бога, що буде воскресіння мертвих, праведників і грішників, чого і самі вони сподіваються. Тому і сам дбаю я завжди мати непорочну совість перед Богом і людьми” (Діян. 24:14-16).

А. Воскресіння праведних – це воскресіння життя.

Але, коли справляєш званий обід, клич убогих, калік, кривих, сліпих, і блаженний будеш, бо вони не мають чим віддати тобі; віддасться ж тобі у воскресіння праведних” (Лк. 14:13,14).

І побачив я престоли і тих, хто сидить на них, яким дано було судити, і душі обезглавлених за свідчення Ісуса і за слово Боже, які не поклонились звірові, ні образу його, і не прийняли начертання на чоло своє і на руку свою. Вони ожили і царювали з Христом тисячу років. Інші ж з померлих не ожили, доки не скінчиться тисяча років. Це – перше воскресіння. Блаженний і святий, хто має участь у воскресінні першому: над ним смерть друга не має влади, але вони будуть священиками Бога і Христа і будуть царювати з Ним тисячу років” (Одкр. 20:4-6).

Зверніть увагу на фразу: “Над ним смерть друга не має влади“. Саме тому, апостол Павло в посланні до Ефеської церкви написав, що Господь нас (християн) вже спас, воскресив і посадив на небесах: “Бог, багатий милістю з великої Своєї любови, якою нас полюбив, і нас, мертвих за злочини, оживотворив із Христом, – благодаттю ви спасені, – і воскресив із Ним, і посадив на небесах у Христі Ісусі, щоб у майбутніх віках явити безмірне багатство благодаті Своєї в благості до нас у Христі Ісусі” (Еф. 2:4-7).

Б. Воскресіння неправедних – це воскресіння засудження.

І побачив я великий білий престіл і Того, хто сидить на ньому, від лиця Якого втікали небо і земля, і не знайшлось їм місця. І побачив я мертвих, малих і великих, що стояли перед Богом, і книги розкриті були, й інша книга розкрита, яка є книга життя; і судимі були мертві за написаним у книгах, згідно з ділами своїми. Тоді віддало море мертвих, що були в ньому, і смерть і пекло віддали мертвих, які були в них; і судимий був кожен за ділами своїми. І смерть і пекло ввергнуті в озеро вогненне. Це смерть друга. І хто не був записаний у книзі життя, той був кинутий в озеро вогненне” (Одкр. 20:11-15).

Виникає припущення, що воскресіння праведників і грішників відбуватиметься в різний час (як можна зрозуміти з книги Одкровення Іоанна Богослова – з різницею в 1000 років). Але варто уточнити, що при читанні Одкровення (Апокаліпсису) треба пам’ятати, що це книга пророча і глибоко таємнича, багата на образи, буквальне розуміння яких не завжди можливе. Так деякі коментатори, так пояснюють це видіння Іоанна Богослова. Під тисячолітнім царством Христовим розуміється весь невизначений період часу від заснування Церкви Христової на землі. Під ім’ям першого воскресіння розуміється навернення людини від гріха і примирення її з Богом, її виправдання і відродження, що, дійсно, є повстанням і воскресінням духу людського від смерті духовної. Це перше воскресіння по відношенню до майбутнього воскресіння мертвих у день загального суду. Царювання з Христом тих, хто має частину в духовному воскресінні є царювання на небі, блаженне життя душі до тілесного воскресіння. “Коли ж скінчиться тисяча років, сатана буде звільнений з темниці своєї і вийде спокушати народи” на короткий час (Одкр. 20:7). Звільнення диявола з темниці на короткий час, щоб спокусити народи, означає явлення на землі антихриста незадовго до кончини світу. Коли ж ця сила зла буде остаточно звільнена, тоді наступить останній суд і здійсниться загальне тілесне воскресіння з мертвих (друге воскресіння). Для тих, хто буде засуджений, наступить смерть друга, яка є остаточне відкидання грішників від імені Божого.

Ці два біблійні тлумачення не суперечать одне одному, просто згідно першого: воскресіння неправедних відбудеться через 1000 років після воскресіння праведних, у другому: одночасно. Яке з цих тлумачень вірне ми можемо переконатися лише коли воскреснемо. 

За матеріалами сайтів Біблійний дискусійний клуб та http://ansobor.ru

Попередній запис

Воскресіння мертвих - частина 1

Воскресіння дочки Іаїра, Василь Полєнов Воскреснути - означає ожити або повстати з мертвих. У Біблії описуються ... Читати далі

Наступний запис

Тілесне воскресіння: як це буде?

Те, що Церква говорить про воскресіння - це догмат, а не просто богословська думка, що міститься в Символі віри: "Чекаю ... Читати далі